نمایشگاه مطبوعات کدام مزیت، کدام مخاطب؟


حیات غرب - امسال بیستمین دوره نمایشگاه مطبوعات، درحالی برگزار می‌شود که سال٩٢ این نمایشگاه برای اولین‌بار تشکیل نشد. جالب اینکه بسیاری از اقشار حاضر در نمایشگاه امسال، اصلا متوجه برگزاری‌ سال پیش این نمایشگاه نشدند... در این ٢٠دوره کدام رسانه مطرح جهانی به نمایشگاه‌های ایران آمده است؟ کدام دستاورد مطبوعاتی تازه یا کارگاه و دوره‌های تحلیل و آموزش (به معنای واقعی کیفی و خاص) برگزار شده است که برای این حوزه دستاورد بوده باشد؟ باید به واقع‌گرایی امسال و برداشتن پیشوند بین‌المللی توجه بیشتری کنیم و از این بگوییم که مسوولان برگزاری، اندکی واقع‌گراتر از قبل شده‌اند. آیا پیشوند بین‌المللی که تا همین دوره قبل (نوزدهمین‌دوره) در کنار عنوان مطبوعات داخلی دیده می‌شد، حقیقی بود؟ نمایشگاه مطبوعات ایران هم مانند دیگر نمایشگاه‌ها بوده و تاکنون دستاوردی جز دورهمی مطبوعاتی‌ها و افتخار دیدن برخی مخاطبان رسانه‌ها چیز مهم و قابل‌اعتنایی نداشته... بیاییم با خودمان صادق باشیم و از غفلت‌های بینشی خودمان یاد کنیم که باعث شده نمایشگاه در ایران مفهومی انتزاعی شود که «بایدباشد» اما معلوم نیست برای چه باید باشد! 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی