۴۱۳ کانون فرهنگی و هنری در مساجد کرمانشاه فعال هستند

طیب صفری

طیب صفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به فعالیت حدود 1350 مسجد در استان اظهار کرد: علاوه بر 413 کانون فرهنگی و هنری در مساجد، 280 کتابخانه در مساجد، 10 خانه دیجیتال و 24 کانون تخصصی در زمینه‌های آموزش قرآن، نماز، ورزش، هنرهای نمایشی و غیره در حال فعالیت هستند.

وی با بیان تصویب شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری در کنار فعالیت‌های مساجد گفت: این کانون‌ها به برگزاری کلاس‌های احکام، اعتقادات، قرآن، فعالیت‌های هنری همچون نقاشی، اجرای مراسم و اردوهای فرهنگی و هنری می‌پردازند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به کاهش جشنواره‌های کشوری در سال‌ گذشته گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه علاوه بر کسب مقام‌های قرآنی در سال‌های گذشته گروه‌هایی را به جشنواره فیلم فجر اعزام کرده است.

صفری با اشاره به 50هزار عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: تعداد کانون‌های استان کرمانشاه در سال گذشته از 364 کانون به 413 کانون افزایش یافته و همچنین برگزاری مراسم، محفل انس با قرآن کریم با دعوت از سخنرانان و قاریان برجسته کشوری، برگزاری اردوهای فرهنگی و افزایش کانون‌های تخصصی از جمله اقدامات سال 92 بود.

وی با یادآوری تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: با توجه به اینکه امسال موضوعات اقتصاد و فرهنگ مورد توجه بسیاری از مسئولان، ادارات، ارگان‌ها و نهادها است، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده است

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی