فعالیت دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی در کرمانشاه

دفتر نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی با استقبال مقلدان این مرجع تقلید در شهر کرمانشاه به فعالیت می‌پردازد.
خبرگزاری فارس: فعالیت دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی در کرمانشاه + تصاویر
 

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دفتر نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی قریب به دو سال است که در شهر کرمانشاه پاسخگوی مسائل شرعی و شبهات مقلدان این مرجع تقلید است.

دفتر نمایندگی این مرجع تقلید که در ابتدای شهرک باغ‌ نی واقع شده با سه نفر کارشناس، پاسخگوی مسائل شهروندان بوده و همواره شاهد مراجعه حضوری مقلدان و تماس‌های تلفنی بسیاری است.

مسئول دفتر نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی در شهر کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه عمده فعالیت این دفتر را پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی مردم شهر کرمانشاه به ویژه نسل جوان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام علی کریمیان خاطرنشان کرد: در کنار این فعالیت‌ها مباحثی همچون دریافت وجوهات شرعی از جمله خمس، استخاره و پاسخگویی به مباحث اعتقادی نسل جوان نیز انجام می‌شود.

وی به ارائه مشاوره به مراجعان اشاره کرد و ابراز داشت: کارشناسان این دفتر به افراد در زمینه مسائل اخلاقی، ازدواج و مسائل اجتماعی مشاوره می‌دهند.

کریمیان ادامه داد: در دفتر نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی خطبه عقد زوج‌هایی که تمایل دارند به نیابت از آیت‌الله مکارم شیرازی جاری می‌شود.

این مسئول میانگین تماس‌های گرفته شده با دفتر نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی را 100 تماس در روز اعلام کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان این میزان به 300 تماس در روز هم رسیده بود.

مسئول دفتر نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی در شهر کرمانشاه در خصوص مراجعات حضوری به دفتر نیز گفت: میانگین روزانه مراجعات حضوری بین 15 تا 20 مراجعه است.

کریمیان اطلاع‌رسانی از طریق روزنامه‌ها و مجلات داخلی استان، اعلام شماره‌های دفتر به 118، نصب چندین بنر در سطح شهر و چاپ 10 هزار کارت ویزیت را از جمله اقدامات صورت گرفته در مورد معرفی فعالیت‌های دفتر برشمرد.

وی نصب پوسترها در مساجد سطح شهر و ارسال 70 هزار پیامک در بین شهروندان کرمانشاهی را از دیگر اقدامات این دفتر عنوان کرد و افزود: به مناسبت‌های مختلف نیز زیرنویس‌هایی از صدا و سیمای مرکز کرمانشاه از طرف دفتر نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی تهیه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین مراجعان به این دفتر در حوزه مشاوره و مسائل اعتقادی جوانان هستند، ابراز داشت: در زمینه خمس و زکات نیز بیشتر افراد میانسال مراجعه می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی در شهر کرمانشاه هدف از ایجاد این دفتر در شهر کرمانشاه را خلأ پاسخگویی به مسائل اعتقادی، اجتماعی و مشاوره در سطح استان کرمانشاه برشمرد و عنوان کرد: به لطف خداوند متعال این دفتر توانست این خلأ را پر کند.

کریمیان افزود: با توجه به حجم بالای سئوالات و کمبود نیروها، دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه نمی‌توانست پاسخگو باشد و دفتر نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی در شهر کرمانشاه در کنار آنها بازویی توانمند برای پاسخگویی به شبهات مردم است.

* ایجاد شبهات اعتقادی توسط فرقه‌های مختلف در کرمانشاه

وی به ایجاد شبهات فراوان توسط فرقه‌های مختلف در استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: این شبهات بیشتر در حوزه اعتقادی بودند که به آنها پاسخ داده‌ایم.

مسئول دفتر نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی در شهر کرمانشاه ثبات بسیاری از زندگی‌ها را از مهم‌ترین منافع وجود این دفتر در استان دانست و عنوان کرد: تاکنون بالغ بر 100 زندگی که به آستانه طلاق کشیده شده بود با مشاوره این دفتر به روال عادی خود برگشته است.

کریمیان حضور در حوزه‌های علمیه و مجامع فرهنگی شهرستان‌های استان کرمانشاه به شکل یک بار در ماه را از برنامه‌های این دفتر برای سرکشی از شهرستان‌ها مطرح کرد.

وی ادامه داد: عهده‌داری امامت جماعت مسجد نواب شهر کرمانشاه موجب ارتباط بیشترم با مردم شهر شده و با حضور در جلسات و تجمعات مردمی نیز پاسخگوی سئوالات مردم هستم.

این مسئول ارتباط با دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی در قم را از طریق سایت www.makarem.ir و پیامک 10000100 میسر دانست و گفت: این مرجع تقلید به دلیل مشغله‌های فراوان نتوانسته به کرمانشاه سفر کند.

به گفته کریمیان، آیت‌الله مکارم شیرازی به دلیل مراجعات، تماس‌های تلفنی و قبوض پرداخت وجوهات فراوان در دفتر شهر قم، تصمیم به ایجاد دفتر در استان‌های با بیشترین مراجعه کننده را گرفتند.

وی به ایجاد سه شعبه از این دفتر در شهر تهران اشاره کرد و گفت: دو شعبه در مشهد، دو شعبه در شیراز، کرج، رشت، تبریز، بابل، اراک، اصفهان، اهواز، نیشابور، یزد و کرمانشاه دیگر شعبه‌های این دفتر هستند.

مسئول دفتر نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی در شهر کرمانشاه متذکر شد: این دفتر از بیستم اسفندماه سال 90 فعالیت خود را در استان کرمانشاه آغاز کرده است.

این مسئول با اشاره به اهدای کتب به مراجعان، دانشجویان و جوانان شهر کرمانشاه برای پاسخگویی به مسائل شرعی آنان، متذکر شد: این کتب شامل رساله کامل آیت‌الله مکارم شیرازی، رساله بانوان، احکام جوانان (دختران و پسران) بوده که از قم برای دفتر ارسال می‌شود

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی