کرمانشاه برای میزبانی "اقوام ایرانی" آماده است/ بازدید برای عموم رایگان است

 حیات غرب - - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از آمادگی کامل استان برای برگزاری اولین جشنواره بین المللی اقوام خبر داد و اظهار کرد: کرمانشاه با آغوشی گرم پذیرای هنرمندان اقوام ایرانی در این جشنواره خواهد بود.

ابراهیم رحیمی زنگنه اظهار کرد: اولین جشنواره بین المللی اقوام از 30 دی ماه با حضور اقوام مختلف ایرانی و نیز گروه‌هایی از اقوام سه کشور تاجیکستان، هند و عراق در کرمانشاه آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: این جشنواره تا 3 بهمن ماه ادامه داشته و گروه های هنری اقوام در سه بخش آواها و نغمه‌ها، نمایش های آیینی و نمایشگاه لباس در این جشنواره هنرنمایی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در بخش آواها و نماهای آیینی، 23 گروه شرکت خواهند داشت که از این تعداد هشت گروه از اقوام مختلف ایرانی، سه گروه از کشورهای تاجیکستان، هند و عراق و 12 گروه نیز از استان کرمانشاه هستند.

رحیمی زنگنه افزود: در بخش نمایش‌های آیینی نیز این جشنواره میزبان 14 گروه نمایشی است که 8 گروه از اقوام مختلف ایرانی و شش گروه از استان کرمانشاه در آن شرکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از حضور 15 استان در بخش نمایشگاه لباس اقوام این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در کنار این نمایشگاه غرفه های صنایع دستی اقوام هم برپا خواهد بود.

رحیمی زنگنه با اشاره به اجرای برنامه‌های جنبی در این جشنواره، گفت: علاوه بر بخش‌های مختلف جشنواره، نشست های تخصصی با موضوع "بررسی فرهنگ و هنر اقوام" با حضور اساتید و کارشناسان برجسته در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:  همچنین نمایش عکس و گرافیک اقوام نیز به همت انجمن عکاسان و گرافیک استان در این جشنواره برپا می‌‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره در روز پنجشنبه (30 دی ماه)، گفت: پیش از مراسم افتتاحیه، هنرمندان و مسئولان بر سر مزار شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم استان حضور یافته و ادای احترام خواهند کرد.

وی افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره نیز با حضور مسئولین کشوری و استانی در روز یکشنبه (3 بهمن ماه) در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به آماده سازی مقدمات برگزاری جشنواره در کرمانشاه، گفت: کرمانشاه برای پذیرایی از اقوام ایرانی آماده می‌شود و خوشبختانه کارهای جشنواره با روند خوبی در استان در حال انجام است.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه ورود به این جشنواره برای عموم آزاد است از همه مردم کرمانشاه دعوت کرد از فرصت ایجاد شده برای آشنایی با اقوام مختلف ایرانی بهره گیرند.

وی با بیان اینکه این اولین جشنواره بین المللی فرهنگی در استان کرمانشاه است ابراز امیدواری کرد با همکاری همه مسئولین مربوطه در استان چنین جشنواره هایی در سالهای آینده در استان استمرار یابد.

اولین جشنواره بین المللی اقوام 30 دی تا 3 بهمن ماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شده و مجری برگزاری این جشنواره موسسه فرهنگی و هنری "شکوه انقلاب" است.

بازدید از این جشنواره برای عموم و علاقمندان رایگان است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی