ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چه وظیفه ای دارد ؟

حیات غرب - صبح روز یکشنبه در مجتمع بعثت کرمانشاه  سردار علی اکبر کرمی در حضور خبرگزاریها و برخی اصحاب رسانه  به تشریح جایگاه این ستاد پرداخت . ایشان در ابتدا گفتند : امر به معرف و نهی از منکر مراتبی دارد 1 – مرتبه قلبی که انسان از کار بد دلگیر و از کار نیکو خوشحال می شود 2 – تذکر و تشویق لسانی و زبانی 3 – برخور حکومتی با منکر

وی گفت کار اصلی ستاد فرهنگ سازی در زمینه مرتبه لسانی امر به معروف و نهی از منکر است و فعالیت اصلی ستاد در این حوزه می باشد .

کرمی گفت : ستاد برای تحقق اهداف خود چهار راهبرد اصلی را مد نظر دارد . 1 – تبیین جایگاه ستاد در جامعه 3 – فرهنگ سازی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر 3 – ارتباطات و هماهنگی 4 – مدیریت سرمایه و منابع انسانی

1 – تبیین جایگاه ستاد در جامعه  - برای رسیدن به این هدف مراحلی پیش بینی شده است . الف)استفاده از ظرفیتهای مختلف در امر سیاست گذاری .  ب ) اجرایی نمودن اصل 8 قانون اساسی . ج) بالا بردن جایگاه ستاد در افکار عمومی .نقش رسانه ها در این خصوص فوق العاده زیاد است و ما برای این کار بزرگ و فرهنگ ساز دست نیاز به سوی ارباب جراید و رسانه ها دراز می کنیم و امیدواریم در این فریضه الهی به نحو شایسته ای نقش آفرینی کنند.  د ) مردم محوری و تقویت نقش مردم در فریضه امر به معروف و نهی از منکر . معتقد هستیم اگر این فعالیت در جامعه عمومی و فراگیر شود مردم به خوبی از عهده مرتبه لسانی امر به معروف و نهی از منکر بر خواهند آمد .

2 – فرهنگ سازی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر . سردار کرمی در این خصوص گفتند : در این بخش مراحلی پیش بینی شده است . 1-2) تکیه بر موضوع هنر و فناوری و استفاده از این ظرفیتهای تاثیر گذار . 2-2 ) محور قرار دادن قرآن و عترت 3-2 ) تکیه بر بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری. 4-2) استفاده از نظرات خواص . 5-2 ) استفاده از ظرفیتهای ادارات مثل آموزش و پرورش . بعنوان مثال طرح یاد آوران در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا شده و شورای امر به معروف و نهی از منکر مدارس فعالیت خوبی داشته اند و امسال سومین سال خود را سپری کرد.

3 – در خصوص ارتباطات و هماهنگی این ستاد 5 معاونت دارد که کار ها ار آن طریق اجرا می شود .

دبیر ستاد سردار علی اکبر کرمی ضمن دعوت از عموم مردم و رسانه ها برای پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفتند : این ستاد در مراکز استان و شهرستانها با ریاست امامان جمعه و عضویت افراد حقوقی تاثیر گذار و افراد دیگر تشکیل شده است . ایشان از مردم دعوت کرد با مراجعه با سایت ستاد از آخرین خبر ها و مطالب مفید آن استفاده کنند .

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی