آقای جعفری ترمه ی فرهنگ را همرنگ ترقیع کنید .این حریم را برای امتیاز باز نشستگی به یکنفر به مسلخ نبرید



حیات غرب – رضا منتظریانی - عرف معمول و انتظار معقول بر این بوده و هست، کسی که لباس پیامبر پوشید باید بیش از دیگران مراقب خود و اعمالش بوده و در مدیریت نیز باید سعی کند برنامه هایش مصون از خطا باشد .

مدتی است روحانی مکرم و جلیل القدر حجت السلام رحیم جعفری بر کشتی فرهنگ و ارشاد اسلامی نشسته و بادبان برافراشته تا جمعیت 2 میلیونی استان کرمانشاه را از طوفانهای سهم گین آسیبها و معضلات اجتماعی نجات داده و به ساحل نشاط اجتماعی برساند .

بانگاهی به برنامه های اجرا شد و در حال اجرا و گزینش ها، افق روشنی در پیش روی فرهنگ و هنر در این دیار با فرهنگ مشاهده نمی شود و این شیخ بزرگوار نیز با قامت بر افراشته،  ظاهر هیچکس را در حد و اندازه ای نمی بیند که پاسخگوی او باشد .

این است معنای پاسخگو بودن .

همانگونه که همه واقفند فرهنگ و مدیریت فرهنگی از پیچیدگی و ظرافت خاصی برخوردار بوده و از حرکت بر لبه تیغ سخت تر است .کوچکترین اشتباه در این حوزه خسارات جبران نا پذیری در پی خواهد داشت .  اگر قصد کار کردن باشد، مدیریت دربخشهای  مختلف ارشاد اسلامی باید با دقت و ظرافت خاصی انتخاب شود . اگر قصد این است روزگار طی شود موضوعی دیگری است .  
مدیر فرهنگی باید هندسه فرهنگی را بشناسد . قادر باشد مهندسی و معماری این بخش را ترسیم کند و خوراک مطبوع برای مخاطبان تهیه فرماید . اخیرا نیرویی برای مدیریت اداره فرهنگی استان انتخاب شده است که در کار نامه ایشان فعالیت روشن و برجسته ای در حوزه فرهنگ دیده نمی شود . صرف کارمند ارشاد بودن دلیل معقولی برای مدیریت و صلاحیت در حوزه ی فرهنگ نیست .

برای اثبات این ادعا ابتدا بهتر است به چند بند از شرح وظایف مدیریت در این بخش توجه شود.

-  سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، استاندارد سازی و مهندسی امور فرهنگی ، منطبق با اهداف اسلام و انقلاب اسلامی.

- سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی در زمینه افزایش و ارتقاء آگاهی‌های مفید عمومی از طُرق مختلف ارزشی با همکاری مراکز مرتبط.

- سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در جهت تولید، توسعه و ترویج فرهنگ مکتوب

- صیانت از استقلال فرهنگی و هویت اسلامی ـ ایرانی.

- ترویج و امور فرهنگی مبتنی بر اصول و ارزش‌های دینی

- تولید، توسعه، ترویج، نشر و حمایت از شعر و ادبیات داستانی .

- پرورش استعداد و ذوق فرهنگی افراد (عوام و خواص) به‌ویژه جوانان.

- تولید، توسعه، ترویج، نشر و حمایت از آثار مکتوب.

- برنامه‌ریزی‌های فرهنگی ـ اجتماعی به‌منظور افزایش آگاهی‌های عمومی مردم جهت به کار نبردن اصول، افکار، عقاید، باورها، الگوها، واژه‌ها و (فرهنگ) بیگانه

- ارتقاء و گسترش سطوح کمی و کیفی حوزه ادبیات فارسی و نشر آثار فاخر مربوطه و تعیین و تحکیم جایگاه آنها

- نظارت بر اجرای اصول و سیاست‌های فرهنگی استان

اینها بخش کوچکی از شرح وظایف حوزه ی اداره فرهنگ استان است . برای این سمت چه کسی انتخاب شده است ؟

ضمنا احترام فراوان برای دوست محترم جناب آقای بیژن مومنه، ایشان در زمان آقای  فاضلی در دانشگاه علمی کاربردی معاون اداری مالی بودند. فعلا کاری با نسبت نسبی ایشان با آقای فاضلی نداریم . پس از اینکه آقای فاضلی به استانداری تشریف بردند، مدیریت فعلی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر آقای سلیمی شخص دیگری را برای این سمت انتخاب کرد . (علت تغییرات در آن مرکز را نیز به فرصتی دیگر موکول می کنیم) .

  پس از این تغییرآقای بیژن مومنه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شدند.  البته بدون پست و مسئولیت.سپس مسئولیت کارشناسی چاپ و نشر به ایشان سپرده شد.گفته می شود آقای مومنه 2 سال دیگر به افتخار باز نشستگی نائل خواهند شد . لذا پست ریاست این اداره به ایشان داده شده تا با این سمت باز نشسته و از مزایای بعدی آن بهره مند شوند . اگر این موضوع صحت داشته باشد آیا سزاوار است حساسترین بخش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محروم کرمانشاه به این سر نوشت گرفتار شود؟ 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی