آیت الله جعفر سبحانی :خشکسالی به دلیل عدم پایبندی ملت به دین است/ این رابطه درهیچ آزمایشگاهی قابل بررسی نیست


حیات غرب - آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: خشکسالی از پیامدهای پایبند نبودن یک ملت به ارزش های دینی است.


 ایرنا نوشت: آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با تاکید بر ضرورت تقویت بنیه اعتقادی و ارتقاء اخلاقی جامعه در دیدار با وزیر نیرو گفت: مطابق آیه های قرآنی و روایت های اسلامی میان پاک بودن یک ملت و بارش باران رابطه نزدیکی وجود دارد. از آنجا که این قاعده از سوی قرآن بیان شده و عالم وحی نیز فوق همه مسائل مادی و دنیوی است، مشخص کردن علت این رابطه در هیچ لابراتوار و آزمایشگاهی امکانپذیر نیست.

وی دعوت جامعه به تقوی و پاکی را ضروری دانست و افزود: این همه ربا که در این بانک ها وجود دارد، اسمش عقد شرعی است، ولی باطنش رباست، وقتی ربا در جامعه زیاد شد حتی دامن فردی که پاک است نیز آلوده می شود. به طور حتم اگر پاکی ایجاد کنیم، حق تعالی نیز دعاهای ما را اجابت خواهد کرد.

این مرجع تقلید در ادامه، مصرف بی رویه آب توسط شهروندان و استفاده از آن در صنعت و کشاورزی را از عوامل ایجاد معضل کم آبی در جامعه عنوان کرد و افزود: باید با اصلاح روش های آبیاری زمین های کشاورزی از جمله به کارگیری روش قطره ای، از اسراف آب جلوگیری کنیم، که البته وزارت نیرو با ارائه آموزش های لازم به مردم نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی هر گونه مصرف بیش از اندازه آب را مغایر با ارزش های دینی دانست و گفت: علاوه بر مصرف آب مقوله مصرف برق نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
عصر ایران

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی