بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان کرمانشاه به مناسبت سی و نهمین سال گرد پیروزی انقلاب



بسم الله الرحمن الرحیم - 
سی ونهمین سالگردِ انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران خجسته باد.


- ایران سرزمین سپند هزاره ها در درازنای تاریخ پر شکوه خود شاهد هنگامه های بسیاری بوده است. در تاریخ معاصر نیز هرگاه فرصتی یافته از اعلام هویت روی بر نتافته ، جنبش تنباکو را زمینه ساز درخواست عدالت خانه نمود و مشروطیت را رقم زد وعصاره آن جوشش و پویش را در قالب و قامت انقلابی بزرگ بر پایه آموزه های اسلامی در 22بهمن 57 در اوراق پایانی قرن بیستم جای داد و به جهان و جهانیان عرضه نمود. در سی ونهمین سال پیروزی ملت ، بر روان پاک بنیانگذار و رهبر راحل انقلاب امام خمینی (ره) و شهیدان پاک باز درود می فرستیم و توفیق دست یابی به اهداف راستین انقلاب را برای ملت سرفراز ایران از پروردگار سبحان مسئلت می نماییم.
بر انقلاب اسلامی ملت ایران به عنوان بزرگترین رُخ داد فرهنگی،سیاسی و اجتماعی انتهای قرن بیستم از دریچه های گوناگون می توان نگریست از آن جمله اند: بسترهای شکل گیری، کُنشگران، نحوه پیروزی،شعارهای اساسی انقلاب و میزان تحقق آنها، همراهی مردم و گروههای سیاسی و اجتماعی ، اسلام محوری، نقش رهبری و پی آمدهای منطقه ای و جهانی که تحلیل وتبیین آنها موکول به مجال ومقال دیگری است. دست آوردهای این انقلاب بر صاحبان عقل و بینش تاریخی و دل های خالی از زنگار قدرت پرستی و خود قیم پنداری نسبت به بندگان خدا پوشیده نیست و به باور ما به درستی در فصل سوم قانون اساسی(حقوق ملت) اصول 19الی42 نمود یافته است. این انقلاب موجب اعتلای ملت ونمایش قدرت مردمی شد که در طول قرون متمادی مجال بروز و ابراز وجود نیافته بود.
بایسته های امروز در آستانه ورود به دهه چهارم انقلاب:
نخست: عدم تقلیل شعارهای برآمده ازشعور انقلاب اسلامی.
موضع گیری های بنیانگذار راحل انقلاب از دوران تبعید تا پیروزی تأکید بر مبارزه با وابستگی ، دیکتاتوری و عقب ماندگی بود که موجب پدید آمدن شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی گردید. پاسداشت آن شعارها وظیفه همه مردم ومسئولین است و فروکاستن آزادی به آزادی فرهنگی یا اجتماعی که به گونه ای نیم بند در جامعه قبل از انقلاب نیز جاری بود و جدا کردن و کم اهمیت جلوه دادن آزادی های سیاسی درقالب گروهها و احزاب قانونی جفای آشکار به اهداف اولیه انقلاب است
دوم:توجه ویژه به شروع دهه چهارم پس از انقلاب و ظهور نسل جدید ولاجَرم الزامات آن.
چنانکه می دانیم امروز آنچه همه جا وهمه کس را در بر می گیرد حجم و سرعت تغییرات است، بدیهی است جامعه ما نیز سی و نه سال پس از انقلاب در معرض بروز تغییرات جدی قرار دارد، عده زیادی در کشور واز آن جمله جوانان مصرفشان با تولیدات رسمی هماهنگ نیست، نباید از اسکن لایه های زیرین جامعه ودنیای نسل جدید هراسی داشته باشیم، از سویی در زیر پوست جامعه پدیده هایی چون اعتیاد، طلاق و..... غیر قابل انکاراست واز سوی دیگر جنبش های اجتماعی زنان،دانشجویان و معلمان درحال رشد است. به نظر می رسد زبان رسمی و زبان نسل جدید یکی نیست، این در حالی است که ما امروز بیش از پیش نیازمند جامعه منسجم هستیم و ناچار باید روند ذره ای شدن جامعه را مدیریت کنیم.
وسخن آخر اینکه به باور ما چهار دهه پس از انقلاب نامبردار اسلامی ما همچنان نیازمند گفتگو به عنوان حلال کثیری از معضلات ومناقشات جاری هستیم، گفتگو باید بیت الغزل برنامه های آموزشی و پرورشی ما قرار گیرد. امروز پذیرفتنی نیست که عسلویه داشته باشیم اما به آموزش و پرورش نپردازیم.

انجمن اسلامی معلمان استان کرمانشاه – بهمن ماه 96

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی