نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و رسانه



جلسه نشست وزیر فرهنگ با اصحاب فرهنگ و رسانه روز سه شنبه 25 اردیبهشت در تالار مرکز علمی کاربردی هنر بر گزار شد .

جلسه طبق روال عادی با تلاوت زیبای قاری محترم آغازگردید . سبک قرائت جوان شایسته ی قاری  نشان داد خوشبختانه استان کرمانشاه در این بخش فرهنگی فعال بوده و استعداد های نابی را پرورش داده است.
دکتر رادفر بعنوان مجری و ناظم جلسه پشت تریبون رفت و  شعر زیبای همیشگی خود را در ابتدا به سمع حضار رساند و نماینده گان اقشارفرهنگی را توصیه به رعایت زمان تعیین شده نمود که سهم هر کدام 5 دقیقه بود.
 جلسه زنده بود و اصحاب فرهنگ استقبال خوبی از مراسم داشتند . خوشبختانه توقع و سطح مطالبات اصحاب فرهنگ و رسانه از حیث نرم افزاری و سخت افزاری نسبت با قبل رشد چشمگیری داشت و سطح در خواستها بسیار فراتر از استان ودر سطح کشوری بود . هر چند در لابلای سخنانشان مطالبات استانی را نیز بصورت غلیظ مطرح فرمودند . اهالی فرهنگ خوب تشخیص داده بودند که اگر برخی مشکلات فرهنگی در سطح ملی مرتفع نشود ، در خواستهای ریز استانی آب در هاونگ کوبیدن است

اولین مدعو امام جمعه هرسین بود . قدری از کمالات خود گفت و اینکه کتابهایی را منتشر کرده و در حوزه های علمیه ی خواهران تدریس می شود . همچنین انگشتر اهدایی مقام معظم رهبری  را به رخ حضار کشید .بخاطر اینکه نشان دهد ترتیل قرآن را بسیار سلیس تلاوت می کند چند آیه ای در آستانه ماه مبارک رمضان حضار را مهمان کرد . این بزرگوار قدری حاشیه رفت .بهتر از این می توانست مطالبات قرآنی را مطرح کند . ایشان در خصوص فعالیتهای حوزه ی خود گزارش کوتاهی ارائه کرد و خواستارتوجه بیشتر وزیر به فعالیتهای قرآنی شد و اعتقاد داشت اگر این بخش احیا شود شود، بخش زیادی از مشکلات جامعه مرتفع  خواهد شد.

آقای نیشابوری مدیر عامل خانه مطبوعات بعنوان نماینده ی رسانه های استان و شاید به نوعی کشور روضه ی خوبی از مهجوریت رکن چهارم دموکراسی خواند . بیش از زمان تعیین شده وقت را به خود اختصاص داد هر چند باز هم فرصت نبود تمام مشکلات رسانه ها را بیان کند . وزیر با دقت خاصی توجه و نکات ایشان را یادداشت می کرد . از گرانی کاغذ ، مجوز های بی رویه و در نتیجه نزول کیفی و رشد کمی صحبت کرد . بیمه اهالی رسانه و گلگی از نمایندگی ها که گلوی مطبوعات استانی را می فشارد نیز از قلم نیفتاد . برای استان و بخاطر زلزله ،بصورت ویژه خواستار یک دوره پرداخت یارانه مطبوعات شد.

آقای درند نماینده انجمن نمایش که در ماه گذشته با پیگیری به بخش زیادی از خواسته های خود در استان رسیده بود بیشتر نگاه کشوری به موضوع داشت تا نشان دهد کرمانشاه توان و استعداد این را دارد که در سطح ملی به دنبال سهم خواهی و مطالبه ی به حق باشد.

انجمن موسیقی کار زیبایی کرد. یک تنبور را به وزیر اهدا نمود تا این برند استان همواره در ذهن وزیر نقش ببندد و کرمانشاه و استعداد های موسیقی آن را فراموش نکند . نمایند موسیقی ضمن تشکر از اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی کرمانشاه گفت ما در استان مشکلی نداریم و در اتاق مدیر همواره بر روی ما باز است ولی در خواست داشت در سطح کلان مشکل کنسرت خانمها برای بانوان در سالنها رفع شود .
نوبت به اجرای موسیقی توسط دو تن از هنرمندان پیشکسوت رسید . حاج آقا امام جمعه هرسین تا چشمش به ویلون افتاد مجلس را ترک کرد هنرمندان مو سپید ما قطعه ای بسیار سنگین و فاخز اجرا کردند و مورد تفقد وزیر قرار گرفته و هر دو نفر را بوسید که این خود حامل پیامی شیرینی در دیار فرهاد بود .

قبلا از سخنرانی آقای جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای محجوب یکی از شعرای گرانقدر کرمانشاه زمانی را برای بیان مشکلات جامعه شعرا در خواست کرد . البته آقای دکتر رادفر به نمایندگی از این جامعه مطالبی دسته بندی شده را بصورت مبسوط بیان  و در خواستهایی معقول از وزیر را بصورت مکتوب تقدیم کرد تا بندی از قلم نیفتد . ولی به پاس احترام به این هنرمندان محترم و فرهیخته آقای سلیمانی از شعرای خوب کرمانشاه  چند دقیقه ای پشت تریبون قرار گرفت و منقد عزل و نصبها در حوزه ی فرهنگی بود.البته این سخن و در خواست همه جامعه شاعری  نبود . مدیر کل گفت در خصوص در خواستهای ایشان وقت گذاشته و مجددا حاضر به شنیدن سخن منتقدین است .
خلیفه فرهاد علی رغم توصیه دوستان به ملایمت و حفظ وجهه ی کرمانشاه نزد وزیر ، کما فی السابق معترض بود و بیان کرد به جلسه دعوت نشده و خودش آمده است . مدیر کل در پاسخ ایشان نیز گفت همانگونه که قبلا برای شنیدن سخن ایشان وقت زیادی گذاشته است مجددا حاضر به شنیدن صحبتهای ایشان خواهد بود . برخلاف نمایندگان اقشارمختلف در این جلسه که همه مطالبات کلان و ملی را عنوان کردند و وزیر متوجه سطح فرهنگی استان کرمانشاه گردید ، جنس وسطح در خواست و اعتراض خلیفه فرهاد چون شخصی بود مورد توجه حضار در جلسه قرار نگرفت . ایشان  می توانست در جلسه ی خصوصی مطالب خود را بیان کند . طرح اینگونه مطالبی در حضورمقام کشوری ممکن است نوع نگاه وزیر را به استان کرمانشاه تنزل دهد.

 نوبت به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید که ایشان از قولها ی جدید وزیر و توجه ویژه ی دولت به حوزه ی فرهنگ سخن گفت و این نوید را به جامعه فرهنگ و رسانه داد که اگر این بودجه تحقق یابد بخش بسیاری زیادی از مشکلاتی که در این جلسه عنوان شد ،مرتفع خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانش نشان داد فرزانگی و فرهیختگی و استعدادهای بالقوه ی استان کرمانشاه را خوب می شناسد و قول رسیدگی به مشکلات فرهنگی را داد . ایشان استان کرمانشاه را عصاره ی ایران اسلامی تلقی کرد .  

 

نظرات  

 
#1 سعید کرمی چمه 1397-02-30 11:43
از حاج آقای جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون محترم فرهنگی ایشان خانم محمدی که باعث ارتقای سطح فرهنگی استان کرمانشاه با انعقاد تفاهم نامه هایی با وزارت ارشاد و استانداری منعقدخواهند نمود سپاسگزارم با آرزوی موفقیت برای این دو خدمتگذار
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی