‍ گودرزي مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری : عاشورا گفتمان قوي مذهبي با رويكرد فرهنگ سازي است

 

    مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه: عاشورا در فرهنگ اسلامي يك الگوي بي نظير فرهنگ ساز با رويكرد مشاركت مردم محور و اجتماعي است.

وی گفت:عاشورا چشمه جوشان ولايت و منبع تمام نشدني ادبيات غني توجه به دين ، احساس اشتراك جمعي ، تقويت خودباوري توام با تكيه بر ارزشهاي اسلامي، گفتمان نفي ظلم ظالمين ، گنجينه توجه و اهميت به خواست مردم و در يك كلام عاشورا يك مكتب با واحد هاي درسي اخلاقي توام با محبت عميق به خاندان رسالت و اهل بيت است.

گودرزی افزود : وقتي به عاشورا ميرسيم ايثار در اين حركت نهادساز مردمي و تبعيت از امام معصوم (ع) به اوج ميرسد. از خودگشتگي كه در گفتمان عاشورا وجود دارد در هيچ فرهنگ  مذهبي و خاستگاه ديني در دنيا نظير ندارد. اوج از خودگذشتي تقديم جان براي ماندگاري يك عقيده است كه در عاشورا قداست شهيد و شهادت بيشترو با آزادگي و فرياد عليه ظالم توام شد.

این مقام مسئول گفت: محور اصلي و مدار چرخش عاشورا اصلاح انحرافات در دين مبين اسلام و انر به معروف و نهی از منکر بود. ديني كه براي ارشاد و محبت آمده است تنها كمتر از چند سال چند دهه از حركت تاريخي خود ،به مسيري غير از توجه به ارزشهاي اسلامي غلتيده است و لازم است با يك اقدام فوق العاده و جهاد در راه خدا تا مرز از خودگذشتگي و شهادت، از تداوم اين راه غلط جلوگيري شود .

وی گفت: تنها عاشورا است كه ازعهده اين مسئوليت خطير برخواهد آمد و طبل رسوايي كساني خواهد شد كه ناجوانمردانه رسالت و امامت را به سلطنت تبديل نموده بودند.

گودرزی به فلسفه قيام امام حسين (ع) گفت : این حرکت تاریخ ساز علاوه براين كه يك حركت تاريخي ماندگار در فرهنگ تشيع ميباشد ،بلكه جويباري است كه اسلام راستين از آن سيراب گرديده است و در اصل واقعه كربلا خود يك تاريخ است .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت : جنبه هاي حماسي اين واقعه در ادبيات غني عربي و فارسي از سال 61 تا كنون مروج خط حمايت از خاندان مظلوم پيامبر(ص) بوده است كه سرچشمه عاشورا و قيام امام حسين (ع) الهام بخش خلق آثار ارزشمندي از جمله مراثي  و... است كه بخش ادبيات تاريخ كربلا را تشكيل داده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی