دریافت حق منطقه جنگی بازنشستگان در مسیر درستی حرکت می کند

حیات غرب - کرمانشاه مظلوم و زخمی سکوی ترقی نوبخت ، حزب او و اطرافیان او بود.

سال گذشته مجلس و دولت برای ارتقاء سطح معیشتی کارکنان دولت در مناطق مرزی و جنگی و کمتر توسعه یافته تصمیم گرفتند 20 درصد به حقوق آنها اضافه کنند . امتیاز این مصوبه ، سهوا و یا عمدا شامل حال بازنشستگان نشد.

در صورتیکه که در ایام جنگ آنها بودند که زیر بمبارانهای شهری طعم تلخ جنگ را با تمام وجود چشیدند. لذا بیش از

دیگران مستحق دریافت این امتیاز بودند.همچون انرژی هسته ای که حق مسلم ماست این مطالبه نیز حق مسلم بازنشستگان بود.

  در این راستا تعدادی از بازنشستگان محترم موضوع را به اطلاع برخی مسئولین رساندند . ولی برای اینکه این صدا ،  منسجم به گوش نمایندگان ودیگر مقامات رسیده شود ،کمپینی 10 هزار نفری از بازنشستگان در استان کرمانشاه شکل گرفت .

مطالبه ی این حق مسلم بازنشستگان از دو کانال قابل وصول بود 1 - مصوبه دولت 2 - مصوبه مجلس . مسیر اول به دلیلی که در خاتمه به آن اشاره خواهد شد عملا مسدود شد .تنها راه باقی ماند مصوبه مجلس است .

با پیگیری های بازوند استاندار کرمانشاه ، یزدانپناه مدیر کل آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی

استفساریه این قانون در کمسیونهای مربوطه تصویب و هم اکنون آماده طرح و تصویب در صحن علنی مجلس شورا ی

اسلامی است .

این مشکل باید از طریق سازمان بازنشستگی استان کرمانشاه و دیگر استانها پیگیری میشد . ولی آقای یزدانپناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه این مطالبه ی بازنشستگان را با جدیت و پشتکار زیاد دنبال کرد.

ایشان می توانست همچون دیگر مدیران کل استان کرمانشاه در این امر مهم ورود پیدا نکند. زیرا از لحاظ سازمانی این موضوع بصورت قانونی به ایشان هیچ ارتباطی ندارد.  ولی چون بیشترین تعداد بازنشستگان مربوط به خانواده ی آموزش و پرورش است و ایشان همواره بصورت اخلاقی خود را مسئول رفع مشکلات این قشر محترم میدانند در این موضوع ورود پیدا کردند .

در جلسه ای سردار ریحانی گفت: شهادت میدهم اگر پیگیریهای آقای یزدانپناه نبود هیچکدام از شاغلین نیز نمی توانستند از امتیاز منطقه جنگی بر خوردار باشند.

اکنون خوشبختانه با پیگیری مستقیم عبدالرضا مصری اضافه دریافتی بازنشستگان و برخوردای از امتیاز منطقه جنگی در مسیر کاملا درستی قرار گرفته است و امیدواریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس به اصلاحیه ی این قانون رای مثبت دهند تا بازنشستگان محترم خصوصا فرهنگیان بازنشسته بتوانند با دلگرمی بخش کوچکی از مشکلات خود را مرتفع نمایند  .

در این مسیر طی شده ذکر یک نکته ضروری است

حسن روحانی در استان کرمانشاه و مناطق جنگی بیشترین آرای ریاست جمهوری را کسب نمود و عملا موج بنفش از

استان کرمانشاه شروع شد.انتظار بود در این خصوص شاهد بیشترین تلاش از سوی هیات دولت باشیم.

ولی متاسفانه اینچنین نشد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به ریاست نوبخت بیشترین مانع تراشی را به خرج داد تا با تفسیر های مختلف این امتیاز از بازنشستگان سلب شود. یکی از صحبتها این بود که گفته می شد این امتیاز برای توسعه یافتگی استان است تا شاغلین با این دریافتی سطح رفاهی زندگی خود را ارتقاء دهند !!!!! مگر بازنشستگان از کشور اجنبی هستند؟؟؟

نوبخت در زمان مدیر کلی آموزش و پرورش استان کرمانشاه ، با مشارکت تعدادی افراد که بعدا با آنها حزب

تشکیل داد عملا این استان را سکوی پرتاب خود قرار داد و تا کنون نیز ادامه دارد.

 از ایشان و افراد هم حزبی اطراف او انتظار می رفت حداقل قدمی مثبت در این خصوص بردارند که متاسفانه اینچنین نشد.

این موضوع دست عبرتی برای همه ما کرمانشاهیان شد که بی جهت به برخی افراد و نیرو ها سیاسی کار دلخوش نباشیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی