۳۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم سلامت روانی ندارند

 

۳۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم سلامت روانی ندارند

کرمانشاه- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در غربالگری‌های که از دانش‌آموزان متوسطه دوم به عمل آمده، ۳۰ درصد دانش‌آموزان در زمینه سلامت روانی از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

علیرضا کاظمی روز دوشنبه در همایش سفیران پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی که در سرسرای شهید مفتح آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد، اضطراب و استرس را ریشه بسیاری از مبتلایان موادمخدر دانست و افزود: یک درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم نیاز به خدمات اوژانسی آسیب های اجتماعی دارند.

وی با اشاره به طرح یاریگران زندگی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور از طراح خلاقانه و نوآورانه آموزش و پرورش استان کرمانشاه مبنی بر سفیرشدن معلمان در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی تقدیر کرد و اظهارداشت: آموزش و پرورش با تمام ظرفیت ها و امکانات خود در خدمت مقوله پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

این مقام مسئول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث توجه ویژه به پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهارداشت: کار پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم افزایی و همکاری همه ارگان ها و نهادهای اجتماعی و خانواده ها را می طلبد و باید دغددغه همه افراد و اقشار جامعه باشد زیرا آسیب های اجتماعی به همه جامعه بر می گردد.

وی اضافه کرد: اشکال آموزش و پرورش متاسفانه این است که بیشتر به دانش محوری و حافظه محوری اهمیت می دهد و کمتر به مهارت آموزی به ویژه مهارت های اجتماعی توجه می کند  و این باعث شده زمانی که بچه ها دچار آسیب روانی می شوند نتوانند با آن کنار بیایند و به سمت آسیب های اجتماعی می روند.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در طول ۴۰ سال گذشته بارها به روش های مختلف با آسیب های اجتماعی مبارزه شده ولی نتیجه چندانی گرفته نشده و هیچ مقوله ای بهتر از پیشگیری نیست و اکنون تمام راهبرد نظام هم بر همین مبنا است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه طرح یاریگران زندگی را محوری ترین برنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح کشور با محوریت همه دستگاه های اجرایی عنوان کرد که بخش بسیار مهمی از این طرح به عهده آموزش و پرورش است.

کاظمی معلمان را خط مقدم مبارزه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و افزود: طرح یاریگران و سفیران سلامت در تاریخ مبارزه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد نقطه عطفی در کشور است.

در پایان این همایش از طرح یاریگران زندگی رونمایی شد و همچنین نمایشگاه  صنایع دستی کانون های فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه افتتاح شد.

طرح یاریگران و سفیران سلامت برای اولین بار در کشور در استان کرمانشاه اجرا می شود در این طرح معلمان مناطق مختلف در کارگاه های آموزشی مقوله پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد را آموزش می بینند و با حضور در مدارس خود به دانش آموزان، والدین همکاران و مدیران آموزش های لازم را ارائه می کنند.

طبق آمارهای ارائه شده هم اکنون در کشور حدود سه میلیون نفر به صورت مستقیم با موادمخدر سروکار دارند و به نوعی مصرف کننده دائمی آن به حساب می آیند و طبق آمار غیررسمی، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۵۰ هزار معتاد وجود دارد. 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی