چگونه ارتباط بین معلمان و والدین بهتر می شود

حیات غرب - می توان ارتباط صریح، شفاف، دلپذیر و منظم بین والدین و معلمان ایجاد کرد اگر هر دو یکدیگر را حمایت و پشتیبانی کنند، در غیر این صورت شما با معلمی روبرو می شوید که هر روز از طریق تلفن با او در مشاجره هستید.

حمیده امانی، جامعه شناس در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: وقتی فرزند شما از چیزی در مدرسه ناراحت شده است، با یک یادداشت ساده آن را به معلمش بگویید؛ در این صورت می توانید به بهبود روابط کودک و معلم کمک کنید.

وی با بیان اینکه اجازه بدهید که معلمان نسبت به گفته های دانش آموزان تردید داشته باشند، افزود: برای حمایت بهتر از معلم، به جای عصبانی شدن از اعتراض او در رابطه با یک مشکل، ابتدا با فرزند خود صحبت کنید؛ اگرچه برای انتقال اطلاعات  نباید به یک کودک اعتماد کرد، چرا که ممکن است بخشی از موضوع را حذف کرده باشد.

این جامعه شناس بیان کرد: بسیاری از والدین می گویند، «فرزند من هر گز دروغ نمی گوید» یا « من می دانم که قبلا دروغ می گفت؛ اما او اکنون دروغ نمی گوید.» این در حالی است که کودکان هرگز منکر شرح حقیقت نمی شوند اگر بداند که می خواهید او را از درسر بیرون بیاورید.

معلم را در برابر کودکان خود قرار ندهید

وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه نباید دانش آموزان و معلم را در مقابل هم قرار داد عنوان کرد: اگر می خواهید از معلم، یا عوامل مدرسه بدگویی کنید بهتر است که این کار را زمانی که بچه ها در اطراف شما نیستند انجام دهید.

بالای سر معلم نروید

به عقیده امانی، والدین باید در مواقعی که مشکلی یا نگرانی در خصوص معلم فرزند خود دارند، با خودش در میان گذاشته و به مدیر مراجعه نکنند؛ وقتی والدین به مدیر مراجعه می کنند باعث آزردگی و ناراحتی معلمان می شود و این بی احترامی به معلم است.

وقتی فرزند شما به خانه می آید کیف اورا بررسی کنید

این جامعه شناس گفت: والدین باید سراغ کیف بچه ها رفته و خبرنامه ها، یادداشت ها و تکالیف را بررسی کنند تا در جریان تکالیف روز مره و یادآگیری آنان قرار گیرند. ابراز بی اطلاعی والدین از امورات درسی و پیشروی فرزندان موجب کاهش ارتباط و آزردگی بین معلم و والدین می شود.

به آرامی صحبت کنید

وی خاطرنشان کرد: بعضی اوقات معلم ارتباط خوبی برقرار نمی کند، اما والدین می توانند این مسئله را مسالمت آمیز و با استفاده از کلمات و جملات مناسب رفع کنند.

این جامعه شناس، با بیان اینکه معلمان باید طوری رفتار کنند که حمایت والدین را از دست ندهند، یادآور شد: وقتی والدین و معلمان با همدلی، صبروشکیبایی، اطلاعات مفیدی را به یکدیگر می دهند می توانند به  تقویت روحیه کل دانش آموزان  کلاس کمک کنند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی