تفاهم نامه کتابخانه های عمومی استان با آموزش و پرورش /امروزه فعالیت های فرهنگی، ترویجی توسط کتابداران در کتابخانه ها اجرا می شود.

حیات غرب - معصومه حسنی خوانسار در آیین امضای تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه کتابخانه ها در جامعه پایگاه های فرهنگی و اجتماعی هستند، اظهار داشت: امروزه فعالیت های فرهنگی، ترویجی توسط کتابداران در کتابخانه ها اجرا می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه ۶۰ هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه هستند، گفت: دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی آمار بالایی از این عضویت ها را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به همکاری با مدارس و گسترش فرهنگ مطالعه در میان دانش آموزان خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی و آموزش پرورش دو نهاد فرهنگی تأثیرگذار در جامعه هستند.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح کتابخوان در کتابخانه های سراسر استان افزود: کتابداران با برگزاری نشست های کتاب‌خوان مدرسه ای و تشویق دانش آموزان در مدارس محدوده کتابخانه خود، با معرفی کتاب و منابع کتابخانه، تلاش می کنند تا دانش آموزان را به خواندن کتاب های عمومی نیز تشویق کنند.

 حسنی خوانسار، اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عضویت دانش آموزان و فرهنگیان استان در کتابخانه‌های عمومی از جمله مهم‌ترین تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

فضای مجازی موجب کاهش سرانه مطالعه دانش آموزان شده است

 سلمان محمدی نیز در این آیین اظهار داشت: باید با مشارکت کتابخانه های عمومی فضای مطالعه کتاب‌های عمومی را مهیا کنیم تا دانش آموزان و کودکان به عنوان یک کتابخوان حرفه ای، فردی تاثیر گذار در جامعه باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به نقش فضای مجازی در کاهش سرانه مطالعه، افزود: با گسترش استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند و شبكه های مختلف اجتماعی، اکثر دانش آموزان به خواندن کتابهای درسی اکتفا می کنند.

وی با بیان اینکه آموزش پرورش به عنوان نهادی اثرگذار برای کتابخوان شدن افراد در جامعه و در بین خانواده ها است، خاطرنشان کرد: ۳۷۰ هزار دانش آموز در آموزش پرورش استان کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.

این مسئول همکاری در معرفی رابطین مدارس به کتابخانه‌های عمومی برای هماهنگی در همراهی با کتابخانه های عمومی و تخفیف 40 درصدی ویژه کارکنان برای استفاده از سالنهای فرهنگی و بازدید و عضویت از کتابخانه های عمومی را از جمله بخشی از بندهای تفاهم نامه عنوان کرد.

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با هدف همکاری علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی مشترک، بهره­گیری از ظرفیت کتابخانه­‌های عمومی استان برای ایجاد عدالت فرهنگی ، تقویت انگیزه کتاب‌خوانی و روحیه پژوهشگری در بین دانش‌­آموزان به امضا رسید.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه در ۹ ماده ۲۳ بند و ۲ نسخه که هر نسخه حکم واحد دارد تنظیم، امضاء و مبادله همچنین در سطح استانی اجرا خواهد شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی