مراسم تشییع شهدای گمنام در کرمانشاه برگزار می گردد

مراسم تشییع این شهیدان گمنام والامقام دفاع مقدس ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه از مسجد بروجردی به سمت مسجد جامع شهر کرمانشاه با حضور مسئولان همه اقشار جامعه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پیکر سه شهید گمنام ۱۷ ساله و ۱۸ ساله از این شهدا روز چهارشنبه تدفین می شود، گفت: پیکر ۲ شهید در عملیات "خیبر" در جزیره مجنون و پیکر یکی دیگر از این شهدا در عملیات کربلا ۶ تفحص شده که پیکر شهید ۱۷ ساله راس ساعت ۹ صبح در دانشگاه فرهنگیان واحد شهید صدوقی خواهران؛ یک پیکر شهید ۱۸ساله ساعت ۱۴ در دانشکده فنی حرفه ای شهر کرمانشاه و همچنین پیکر شهید ۱۸ ساله دیگر در یگان واکنش سریع ارتش جمهوری اسلامی تدفین خواهد شد.

سردار خوشبخت همچنین گفت: پیکر ۲ شهید ۲۷ ساله و ۱۷ ساله که در شرق رودخانه دجله در عملیات بدر تفحص شده روز پنجشنبه هفته جاری به ترتیب ساعت ۱۰ صبح در یگان امنیت امام علی (ع) سپاه نبی اکرم (ص) و ساعت ۱۴ در منازل سازمانی شهید صیاد شیرازی ارتش به خاک سپرده خواهد شد.

وی در ادامه از تدفین پیکر ۲ شهید گمنام ۲۰ ساله و ۲۴ ساله در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده خبر داد و بیان داشت: پیکر این ۲ شهید گرانقدر نیز که در عملیات کربلا ۶ در منطقه عملیاتی سومار تفحص شده که پیکر شهید ۲۴ ساله پس اقامه نماز جمعه شهر اسلام آبادغرب تشییع و در تیپ زرهی لشکر ۸۱ ارتش جمهوری اسلامی این شهر تدفین می شود.

سردار خوشبخت همچنین مراسم تدفین آخرین شهید گمنام ۲۰ ساله را روز شنبه هفته آینده راس ساعت ۱۰ صبح در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد.

گفتنی است همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۴۰۰ شهید گمنام روز سه‌شنبه در سراسر کشور تشییع خواهد شد که ۱۰۰ شهید در تهران و ۳۰۰ شهید در شهرستان ها تشییع می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و یک هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی