اولین همایش انجمن اسلامی معلمان کرمانشاه بعد از 8سال

 

اگر شناسنامه در اتاقی باشد نماز درآن اتاق باطل است . اگر کسی جوانش را به سربازی بفرستد گناه کبیره مرتکب شده است.

به دعوت انجمن اسلامی معلمان کرمانشاه در روز چهارشنبه 17/2/93  و به مناسبت هفته معلم ، پس از 8 سال اولین همایش این انجمن در محل تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار گردید .

استقبال از مراسم بسیار مطلوب بود بگونه ای که ظرفیت سالن اجتماعات تکمیل شد. برگزاری این همایش از نظم خاصی برخوردار بود . بر خلاف بسیاری از همایشهای فرمایشی مدعوین تا انتهای مراسم در جای خود مستقر بودند و به برنامه های همایش توجه می نمودند .

مجری مراسم آقای موسوی از فرهنگیان توانای استان بودند .آقای مرتضی چقاکبودی از سوی انجمن اسلامی خیر مقدم را قرائت کردند . سخنران اصلی مراسم حجت الاسلام سیدرضا موسوی بود که سخنان ایشان مورد استقبال حضار قرار گرفت .

ایشان با گرامی داشت هفته معلم و یاد معلمان شهید (مطهری – بهشتی – شریعتی ) خاطره این شهیدان را گرامی داشته و گفت :این افراد از بنیان گذاران حرکتهای انقلابی در حسینه ارشاد بودند .خیزش مردمی در ابتدای انقلاب مدیون ارشادات و تعالیم این بزرگان بود .

ایشان ریشه های عقب افتادگی ملت ایران را کج فهمی از دین و رواج این کج فهمی دانستند و در این خصوص گفتند :رنسانس در اروپا باعث شد مردم و مسئولین فهم و دید جدیدی نسبت به عالم و روابط آن پیدا کنند . رنسانس بینش افراد را ارتقاء داد و مردم راه عاقلانه پیشرفت و ترقی را پیدا کردند . متاسفانه این آگاهی در ایران بسیار دیر اتفاق افتاد و مردم در خواب عمیقی فرو رفته بودند و کسی علاقه ای برای بیداری مردم نداشت و از سوی دولتمردان نیز اقدامی صورت نگرفت .

جامعه ایران همچنان در دوران بدوی زندگی می کردند. در زمانی که اروپا در سایه علم ،قانون و نظم ، لشکری مکانیزه و مدرن تاسیس کرد، مردم ما همچنان به شیوه قدیم در مقابل تهاجمات مقاومت می کردند و هر بار نیز بخشی از کشور تقدیم دشمن می شد . در آن زمان شخصی پیدا شد که به این امور سامان دهد ابتدا سرشماری را انجام داد تا ببیند بر چه مبنایی برنامه ریزی کند . برای مردم شناسنامه صادر کرد . خدمت سربازی را برای عموم جوانان اجباری کرد . در همان زمان فقهایی بودند که این تغییرات را حرام می دانستند و فتوا دادند اگر شناسنامه ای در اتاقی باشد نماز در آن اتاق باطل است .یا هرکس فرزند خود رابه سربازی بفرستد مرتکب فعل کناه کبیره شده است . امروز نیز به نوعی مانع ایجاد می شود . با ترویج گسترده مالکیت جزئی مانع یکپارچگی زمین کشاورزی می شوند . روحیه مالکیت فردی مانع از فعالیت گروهی و جمعی می شود . هم اکنون نیز تعدادی مانع ایجاد تشکل و حزب هستند . در قالب تشکل و حزب افراد بهتر به حقوق خود می رسند . لذا افرادی در این کار مانع تراشی می کنند و می گویند تشکل در مسجد و هیئتهای مذهبی وجود دارد نیازی به تشکل و حزب نیست .

سخنان ایشان تا انتها مورد استقبال حضار واقع شد .

پس از قرائت قطعنامه توسط آقای میرزایی حضار آرام آرام جلسه را ترک کردند . دیدار دوستان قدیمی و یاد آوری خاطرات شیرین گذشته برای حضار جالب بود .افرادی که سال یا سالها همدیگر را ندیده بودند در این مراسم تجدید دیدار برایشان صورت گرفت .

محض اطلاع کسانی که مایلند همه چیز را چپکی عنوان کنند بعرض می رسد

1-     در این مراسم هم تلاوت قرآن با صوت زیبای آقای ایرانی قرائت شد و هم سرود جمهوری اسلامی نواخته شد .

2-     به حضار فقط کیک و ساندیس دادند ابتدا ما فکر کردیم چلو کباب است و از میزبان قاشق طلب کردیم.

3-     ریاست هر سه ناحیه در جلسه حضور داشتند. آقای نجفی مرتب بالا پایین می کرد و دو رئیس دیگر در ردیف اول تا انتها تخت نشسته بودند .

4-     معاونت سازمان آقای علی اکبر محسنی نسب هم حضور داشت و ناظر مراسم بود .

5-     آقای هادی نجفی از اصلاح طلبان استان در انتهای جلسه نشسته بود و کنترلی نامرئی در اختیار داشت نمی دانم برای خاموش کردن سیستم صوتی تصویری بود و یا خاموش کردن و یا کمک و زیاد کردن صحبت دیگران . هرچه بود معلوم بود ایشان در این مراسم یکی از ارکان است

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی