تشریح برنامه های آموزش و پرورش و بزرگداشت هفته معلم در استان کرمانشاه

 توران رضایی نیا- روز و هفته معلم یادآوری تقدیر از قشر سخت کوش و کم توقع جامعه است . قشری که علی رغم مشکلات فراوان ،چون با موجود زنده سرو کار دارد ، وظیفه خود میداند گرفتاریهای را بیرون مدرسه جا گذاشته و با تمام وجود به نیاز های عاطفی دانش آموزان توجه می کند . قشری که کم فروشی را نمی شناسد و ذره ای از بار مشکلات خود را  ، مستقیم و غیر مستقیم به دانش آموزان منتقل نکرده و مثل و ارباب رجوع به آنها نگاه نمی کند .

روز معلم، روز تجلیل از فرزانگانی است که بارسنگین سیستم قدیمی نظام تعلیم و تربیت را بدوش می کشند و با کمبود های بسیار شدید وزارت آموزش و پرورش ، برای تعلیم و تربیت دانش آموزان از جان مایه میگذارد .

هفته معلم در استان کرمانشاه ، هفته سپاس از۲۶ هزار معلم است که در چهار هزار مدرسه ودر ۱۵ هزار کلاس درس مشغول تعلیم و تربیت به ۳۷۰ هزار دانش آموز در استان کرمانشاه هستند.

 به پاس این قدر شناسی روز یکشنبه  10 اردیبهشت ماه ،آقای سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش و معاونین این اداره ، با اصحاب رسانه استان نشست خبری داشتند . ایشان ضمن انتقال تقدیر و تشکر خود به معلمان شریف استان کرمانشاه ، فعالیتهای آموزش و پرورش استان و همچنین ویژه برنامه های هفته معلم را تشریح نمو دند .

محمدی گفت :برای اجرایی شدن فرآیند تعلیم و تربیت،چهار رکن باید باشد 1 - فضا
2 – تجهیزات3 –برنامه 4 - نیرو .که اگر هیچکدام نباشد وفقط نیرو باشد تعلیم وتربیت انجام میشود. ولی اگر آن سه باشد ونیرو نباشد هرگز تعلیم وتربیت انجام نمیشود. ما در طول سال باید قدر دان معلم باشیم نه فقط در هفته معلم به یاد آنها باشیم .

 سلمان محمدی در خصوص برنامه های اداره آموزش و پرورش گفت :رتبه بندی 26000همکار انجام‌شدهوکرمانشاه در رتبه بندی معلمان رتبه اول را در کشور دارد. این کار اقدامی بزرگ بود . بنا به دلایلی برای برخی از معلمان ، این رتبه بندی اجرا نشده است که در حال فراهم نمودن شرایط ، برای رتبه بندی آنها هستیم. اولویت ما اجرای طرح رتبه بندی برای همکارانی است که تاکنون این طرح برای آنها اجرا نشده و در  مرحله بعد به اعتراضات رسیدگی خواهیم کرد. 

محمدی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی گفت : این آزمون برای جذب معلمان دوره ابتدایی بود که سهمیه استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته افزایشی هفت برابری داشت.برای متوسطه اول و دوم نیز ۱۲۰۰ نفر در استان از طریق آزمون جذب خواهد شد. در بخش اعتبارات رشد ۱۲۰ درصدی داشته وهمین باعث شد تا سرانه فضای آموزشی در سال گذشته ارتقاء یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش  در راستای توسعه فضاهای رفاهی و خدماتی معلمان گفت : خانه معلم شماره سوم شهر کرمانشاه در طاق بستان به‌زودی افتتاح خواهد شد.

 مدیر کل آموزش و پرورش در خصوص ویژه برنامه های بزرگداشت هفته معلم گفت : سعی شده است روح حاکم در برنامه‌ها ،ارتقای شان و جایگاه معلم در جامعه باشد. در روز ۱۲ اردیبهشت ، همزمان با نخستین روز هفته معلم ،با حضور مسئولین ارشد استان کرمانشاه و با نواخته شدن (زنگ سپاس معلم) برنامه های هفته معلم آغاز خواهد شد.یکی دیگر از  برنامه‌ها، تجلیل از معلمان نمونه و برگزیده استان در روز چهارشنبه با حضور محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه می باشد.

وی افزود: در سطح کشور و با ملاکهای ارزشیابی وزارت خانه و در بین 32 استان 12 معلم نمونه

نمونه کشوری انتخاب شدند که دو نفر از آنها از استان کرمانشاه هستند .(خانم ندا خداداده از بیستون وآقای جهان داد مفتون) که این  نشان از کیفیت و جایگاه معلمان استان ما درسطح کشور دارد.این عزیزانبرای دیدار با مقام معظم رهبری اعزام و روز گذشته نیز توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش تجلیل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت : دیدار منتخبین استان با حاج آقا علما نماینده ولی فقیه در استان ودر شهرستانهادیدار با ائمه جمعه ، تجدید میثاق با آرمان شهدا انقلاب اسلامی، دیدار با خیرین مدرسه ساز و پیشکسوتان فرهنگی، خانواده شهدا فرهنگی و دانش آموزی ، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فرهنگیان، برپایی میز خدمت در صحن خبطه‌های نماز جمعه، ارائه خدمات به فرهنگیان توسط دیگر دستگاه اجرایی ، اردوی تفریحی در اردوگاه و مراکز رفاهی، تبلیغات محیطی توسط شهرداری از دیگر برنامه های هفته معلم درسال جاری است.

در این نشست خبری، امرایی معاونت پژوهشی، ضمن تقدیر و تشکر از سفیران سلامت در مدارس گفت: هم اکنون ۱۲۰مراقب سلامت کمبود داریم که در فکر جبران آن در مدارس هستیم . در حد توان وزارت خانه و استان سعی شده است وسایل ورزشی به مدارس فرستاده شودو کمودی نداشته باشند .همکاران باید۱۰دقیقه رادیو سلامت را در مدارس پخش‌نمایند .در بحث دهان ودندان دانش آموزان و فلورایدترابی یا درمانی این خدمت برای 220000هزار دانش آموز در حال انجام است.
کرمی معاون نهضت سواد آموزی اداره آموزش و پرورش گفت : نرخ سواد در کرمانشاه یک‌درصد بالاتر از سطح کشور است . در سطح کشور 97درصد ولی در کرمانشاه 98درصدبا سواد هستند  .در زندان دیزل آباد نیز  دو مرکز یادگیری شروع به کار کرده است که هم از لحاظ آموزشی وهم از لحاظ تربیتی وکار فنی و حرفه ایی فعالیت دارند . 14مرکز در ادارت دیگر مانند کمیته امداد ، بهزیستی ،جهاد کشاورزی وغیره تشکیل شده که در راستای آموزش وکار به افراد بی بضاعت فعالیت دارند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی