امام جمعه کرمانشاه: فرهنگ اسلامی باید حاکم بر سیاست باشد

امام جمعه کرمانشاه در آیین گشایش سومین دوره هفته های فرهنگی رضوی کشور در کرمانشاه: اهمیت  فرهنگ  آنقدر زیاد است که رهبر معظم انقلاب امسال را با عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ نامگذاری کردند.

وی از فرهنگ اسلامی به عنوان سرمایه عظیم کشورهای مسلمان نام برد و گفت: تنها چیزی که انقلاب اسلامی ایران را با مدیریت امام راحل (ره) به پیروزی رساند و آن را مستحکم کرد همین پشتوانه فرهنگ اسلامی بود.

آیت الله علما افزود: اما در انقلاب های اخیر بعضی از کشورهای مسلمان می بینیم که به دلیل عدم وجود این پشتوانه مهم، پیروزی حاصل نشد و انقلاب مردمی این کشورها با شکست مواجه شد.

وی با تاکید بر اینکه یکایک ملت مسلمان ایران باید حافظ این پشتوانه باشند، گفت: خدمت در عرصه فرهنگ های علوی، رضوی، فاطمی، مهدوی و ... گامی مهم در حفظ و تقویت پشتوانه فرهنگ ناب اسلامی است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ائمه معصومین (ع) همگی از پشتوانه و حیانی، قرآنی و فطری برخوردار بوده اند و کسانی که دارای چنین پشتوانه ای باشند تا قیامت زنده هستند و هیچ کس نمی تواند با آنان مقابله کند.

وی زنده نگه داشتن فرهنگ اسلام و اهل بیت را وظیفه تمامی مسلمان دانست و گفت: تنها از این طریق است که می توان با تهاجم فرهنگی گسترده کشورهای غربی مقابله کرد و آنها را به زانو در آورد.

آیت الله علما در پایان خواستار آشنا کردن مردم بویژه نسل جوان با فرهنگ اسلامی شد و افزود: باید از طریق آشناسازی بیشتر مردم با این فرهنگ، زمینه اجرای سبک زندگی اسلامی در کشور فراهم شود، چرا که سبک زندگی اسلامی تنها سبک ماندگار زندگی است.

امسال برنامه های هفته فرهنگ رضوی در چهار استان کشور برگزار می شود که برپایی آیین افتتاحیه آن به استان کرمانشاه واگذار شده است و پس از آن استان های اردبیل، کرمان و قزوین نیز به ترتیب تا پایان شهریور ماه سال جاری میزبان برنامه های هفته فرهنگ رضوی کشور خواهند بود.

منبع :ایرنا

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی