کارگاه آموزشی "معنای زندگی" برای معلولین جسمی_حرکتی برگزار شد

ارتقاء توانمندسازی افراد دارای معلولیت از اهداف کلان سازمان بهزیستی است که در همین راستا از روز دوشنبه هشتم آبان‌ماه، کارگاهی سه روزه با هدف توانمندسازی افراد دارای معلولیت بینایی، شنوایی، بینایی با موضوع "معنای زندگی" و "هدف ما در زندگی"، با تدریس دکتر مقدسی برگزار شد.

در این برنامه به سه موضوع؛ ویژگی زندگی معنا دار، علل جستجوی معنای زندگی و ویژگی حیات معقول اشاره می‌گردد.

قسمتی از مطالب تخصصی ارائه شده توسط دکتر مقدسی؛

 

پاسخ بسیاری از سوال‌های مهم زندگی به این پرسش و پاسخ آن گره خورده و مرتبط است که معنای زندگی چیست یا زندگی چه معنایی دارد؟ 
معنای زندگی می‌تواند با هدف و تمامی فعالیت‌های ما در زندگی بنوعی ارتباط برقرار کرده و اختیار توانایی و تاب آوری انسان را نیز بدست بگیرید معنای زندگی می‌تواند تحت تاثیرات نگرش‌های مذهبی و دینی انسان شادی و شادکامی انسان را ضمانت کند و از تباهی و بطالت آدمی جلوگیری کند.
یافتن پاسخ این سوال که انسان کیست و چه توانایی‌های دارد و یا اینکه هدف از زندگی چیست می‌تواند از آشفتگی و سردرگمی آدمی جلوگیری کند و بخشی از عمده‌ای از آرامش و قدرت آدمی شاید پیدا کردن پرسش این سؤالات باشد.
زندگی هر کسی اعم از اینکه در هر رده از سلامت و توانایی باشد به هر جایگاه و نقش اجتماعی که باشد به سرنوشت و پاسخ این سوال گره خورده است که من کیستم؟ و البته بسیار واضح است که عوامل بسیار زیادی بر آن موثر خواهد بود.
معلولیت بویژه ناتوانی‌های جسمی_حرکتی بر این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. 

نظر به اهمیت موضوع صبح امروز در محل تالار اجتماعات فجر اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نشستی برگزار گردید.

دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری مدرس و تسهیلگر این دوره آموزشی:

در اهمیت تاب آوری و معنویت و اینکه چگونه معنامندی و معنویت به انسان احساس و عملکرد بهتری بدهد گفت دانستن اینکه در عمق وجود خود چه کسی هستید و چه قابلیت‌هایی دارید و تلاش در جهت شکوفایی و مدیریت خویشتن  از شما به یقین فردی مصمم، پرتلاش با نمره تاب آوری بالایی خواهد ساخت.
اینکه بر شما روشن باشد که از کجا آمده و به کجا خواهید رفت شما را از سرگشتگی نجات خواهد داد خودآگاهی و معنامندی می‌تواند ستون خیمه تاب آوری باشد.
این اولین نشست آموزشی از دوره آموزشی ویژه‌ای است که در راستای توانمندسازی معلولین جسمی و حرکتی، نابینایان و ناشنوایان در نظر گرفته شده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی