اجازه نمی‌دهیم هیچ کودکی در کرمانشاه به خاطر معلولیت از تحصیل باز بماند

حیات غرب - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچ کودکی در کرمانشاه به خاطر معلولیت از تحصیل باز بماند.

علی محمدبیگی با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی علاوه بر نیازهای مربوط به آموزش و پرورش متعارف، نیازهای ویژه دیگری هم دارند، گفت: این دانش‌آموزان معمولا به آموزش‌های ویژه نظیر گفتار درمانی، کاردرمانی و ... احتیاج دارند.
وی با اشاره به تاثیر زیاد مداخلات به هنگام در آموزش پذیری بیشتر دانش‌آموزان استثنایی، گفت: با توجه به اینکه در فرآیند سنجش سلامت بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان، به ویژه مشکلات مرتبط با کم توانی ذهنی شناسایی می شود، در تلاشیم تا با مجاب کردن والدینِ دانش‌آموزانی که فرزندانشان نیازمند تحصیل در مدارس استثنایی هستند، نگذاریم این دانش آموزان بخاطر معلولیت از درس و تحصیل باز بمانند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در درجه اول باید خانواده های این دانش‌آموزان را برای کنار آمدن با مشکل فرزندانشان مجاب کنیم تا با مسئله کنار بیایند، تاکید کرد: کار ردیابی دانش‌آموزانی که در مراکز سنجش سلامت نیازمند آموزش ویژه شناسایی می شوند را تا رسیدن به نتیجه قطعی پیگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ کودکی به خاطر معلولیت از تحصیل باز بماند.
محمدبیگی ادامه داد: از حدود ۳۶ هزار دانش آموزی که امسال وارد کلاس اول شدند، ۶۵۰۰ نفر آنها در غربالگری های اولیه مشکوک تشخیص داده شده و برای انجام غربالگری های تخصصی به مراکز تخصصی سنجش سلامت ارجاع شدند که بعد از بررسی های تخصصی ۹۴ نفر از این دانش آموزان به عنوان دانش‌آموز کم توان ذهنی شناسایی و برای تحصیل به مدارس استثنایی ارجاع داده شدند.
وی در ادامه با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته ۹۰ نفر از این دانش‌آموزان هم اکنون در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند، افزود: بر اساس ردگیری‌های صورت گرفته آن چهار دانش‌آموز باقیمانده یا دارای معلولیت محرز بوده که حمایت پذیر معرفی شده اند و یا از این استان مهاجرت کرده اند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه استان کرمانشاه ۷۰ مدرسه استثنایی دارد، گفت: ۱۶۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی و۵۷۰ دانش‌آموز استان به صورت تلفیقی فراگیر در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل هستند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی