امام جمعه کرمانشاه: سیره‌ حضرت زهرا (س)، گره‌گشای خلق است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، شهادت حضرت زهرا (س) را مصیبتی بزرگ خواند و تاکید کرد که مومنین باید بیش از هر چیز به سیره و سنت حضرت صدیقه طاهره (س) دقت کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله غفوری» در مجلس عزای حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) در شبستان قدیم مسجد جامع کرمانشاه افزود: آنچه که برای مؤمنین گره‌گشاست این است که به‌روش زندگی آن حضرت عمل کنند و از ابراز مودت به ایشان غافل نشوند.

وی همچنین بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود: «دخترم سیده زنان عالم، از ابتدا تا انتها، است» و این نشان از جایگاه رفیع و مقام بلند حضرت صدیقه طاهره (س) دارد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: اگر نگاه و توجه حضرت زهرا (س) به بنده‌ای باشد، توجه حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) هم به او خواهد بود همانطور که محور حدیث شریف کسا نیز، حضرت فاطمه زهرا (س) است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با مروری بر ویژگی‌های بی‌نظیر شخصیتی حضرت زهرا(س) افزود: این بانوی بزرگ از طفولیت تا شهادت همه‌ نقش‌های خود را در بالاترین و مؤثرترین شکل ممکن ایفا کرده است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) نقش فرزندی و دختری را در غیاب مادرش حضرت خدیجه کبری (س) با مهر و محبت تمام به‌گونه‌ای ایفا کرد که به‌لقب مادری اشرف انبیاء (ص) مفتخر گردید.

وی اضافه کرد: همچنین در مقام همسری برای امیرالمؤمنین، حضرت علی(ع) چنان به وظایف خویش عمل کرد که شخصیت بزرگی چون مولای متقیان، تمام و کمال از او اعلام رضایت کرد و در نقش مادری و فرزندداری نیز بر همگان مبرهن است که نمونه‌ای تکرارنشدنی بود.

امام جمعه کرمانشاه افزود: حضرت فاطمه(س) در زمان جنگ و در عرصه اجتماعی نیز برای پشتیبانی سپاه اسلام در پخت غذا، نان و درمان مجروحین نقش اجتماعی مؤثری ایفا کرد.

در پایان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با یادی از سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: این شهید بزرگوار شخصیتی فاطمی بود و در ایام فاطمیه، برای میزبانی از عزاداران حضرت، هرکجای دنیا که بود خود را به مجلس روضه حضرت زهرا (س) می‌رساند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی