پایان تصویربرداری اولین مستند سریالی کرمانشاه

تصویربرداری مجموعه مستند «اهل سفر» با موضوع ظرفیت ها و زیبایی های استان کرمانشاه، پس از مصاحبه با استاندار کرمانشاه به نقطه پایان رسید.

گروه مستند «اهل سفر» از آبان ماه برای تهیه فصل جدید این مجموعه به استان کرمانشاه سفر کرده بودند، طی مدت حدود یک ماه تلاش کردند تصاویری از تاریخ، فرهنگ، مناطق مختلف و دیدنی، آشپزی، خوراکی های محلی و دیگر جذابیت‌ها و سنت‌های این دیار را به تصویر بکشد.

پس از سفر گروه مستندساز به همه 14 شهرستان استان کرمانشاه و ثبت تصاویری از مهمترین ظرفیت های آنها، به عنوان پایان بخش و جمع بندی مستند، با دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه گفت وگو کردند.

صحرایی در این گفت وگو با اشاره به انبوه داشته ها و پتانسیل های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، گردشگری، اقتصادی و معنوی استان کرمانشاه، گفت: متاسفانه تاکنون تلاش ها برای معرفی شایسته این گنجینه های بزرگ به اندازه کافی نبوده است.

استاندار کرمانشاه، معرفی جذابیت های استان را به همه ایرانیان و مردم سایر کشورها یک ضرورت توصیف کرد و افزود: زمینه های شکوفایی گردشگری در انواع و اقسام آن در استان کرمانشاه کاملا مهیاست و یکی از اولویت های کنونی مدیریت استان هم تکمیل زیرساخت های این حوزه و معرفی صحیح و گسترده زیبایی ها و ظرفیت های استان است.

مستند «اهل سفر» به کارگردانی و تهیه کنندگی یاسر طالبی ساخته می شود و مهدی خلیلی به عنوان راوی و مسافر، زندگی روزمره مردم شهرها و روستاهای مختلف و فرهنگ‌ها و آداب و رسوم آنان را روایت می کند.

این مستند سریالی قرار است پس از تدوین از شبکه مستند پخش شود.

«اهل سفر» اولین مستند سریالی از استان کرمانشاه است که با حمایت استانداری کرمانشاه ساخته شده و نهادهایی مانند شهرداری کرمانشاه، فرمانداری های استان، شهرداری های مراکز شهرستان ها، اداره کل میراث فرهنگی و برخی دیگر از ادارات استان در ساخت آن همکاری کرده اند.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی