زنجیره ارزش ۳ هنر دست‌ساز کرمانشاه تکمیل می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از در دستورکار قرار گرفتن توسعه و تکمیل زنجیره ارزش سه هنر دست ساز استان خبر داد.

امین کوگانی ، با اشاره به اهمیت تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی، اظهار کرد: طی سالهای اخیر رویکرد وزارتخانه بر این قرار گرفته که تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی در همه استانها اتفاق بیافتد.

وی افزود: زنجیره ارزش هر محصول از تهیه راحت و با کیفیت مواد اولیه آن گرفته تا تولید آن مطابق سلیقه مشتری، بسته بندی شکیل و بازاریابی را شامل می شود.

معاون صنایع دستی کرمانشاه با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش هر کدام از رشته های صنایع دستی باید براساس اولویت آن در استانها باشد، عنوان کرد: در کرمانشاه اولویت خود را برای تکمیل زنجیره ارزش مشخص کرده ایم که شامل سه رشته گلیم و گیوه به عنوان رشته های اصیل و بومی و چوب هم به عنوان رشته ای پرطرفدار است.

وی خاطرنشان کرد: البته طی سالهای گذشته اقداماتی برای تکمیل زنجیره ارزش گلیم در استان انجام شده، بگونه ای که از مراحل پشم چینی، شستشوی پشم، حلاجی، نخ ریسی، رنگرزی، تولید محصول، بسته بندی و بازاریابی تاکنون چهار مرحله اول را تا حدود زیادی اجرایی کرده ایم و مابقی مراحل هم در دستور کار است.

کوگانی ادامه داد: در رشته گیوه هم هرچند شرایط خوبی در بحث تامین مواد اولیه همچون پشم چینی، شستشوی پشم، حلاجی و نخ ریسی داریم، اما در بحث بازاریابی و صادرات باید اقداماتی را در دستور کار قراردهیم.

وی تاکید کرد: همچنین باتوجه به اینکه امروزه رشته چوب دارای علاقمندان و مخاطبان زیادی است، مقرر شد زنجیره ارزش آن را در کنار دو رشته اصیل و بومی دیگر استان اجرایی کنیم.

کوگانی عنوان کرد: براین اساس، تامین چوب مرغوب و ساخت محصولاتی که متناسب با نیاز بازار باشد و بازار فروش آن از برنامه هایی است که برای این رشته داریم.

به گفته این مسئول، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی به ایجاد و تثبیت مشاغل این حوزه منجر خواهد شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی