دانشگاه رازی کرمانشاه با مدیریت فعلی محوریت خود را در تاثیر گذاری اجتماعی از دست داده و مردم را تنها گذاشته است

حیات غرب - در طول حیات دانشگاه رازی ، این مرکز علمی در بسیاری از تصمیم سازی های مهم و سرنوشت ساز به شایستگی نقش آفرینی کرده است. هر زمان که اساتید و دانشجویان این دانشگاه به وظایف و تعهدات اجتماعی خود به درستی عمل کرده است ، مردم سرنوشتی بهتر از قبل پیش روی خود دیده اند .

 مدتی است دانشگاه رازی کرمانشاه به سرنوشت سیاسی و اجتماعی مردم استان کرمانشاه بی توجه بوده و این مرکز علمی با تحمیل اراده افراد محدودی در داخل و خارج دانشگاه موقعیتی فریز شده پیدا کرده است . به گونه ای که صدایی بجز شعارهای رایج کف خیابان آن هم از سوی مدیریت فعلی و عواملش از این دانشگاه شنیده نمی شود .

در این فضای انتخابات ، که جمع کثیری کاندیدا اعلام حضور کرده اند  ،  مردم در تصمیم گیری به نوعی دچار سردر گمی شده اند که بعضا ممکن است در دام القائات برخی فرصت طلبان گرفتارشوند و سرنوشتی برای استان رقم بخورد که نتیجه آن مطلوب مردم نخواهد شد. در اینصورت دود آن علاوه بر شهروندان به چشم دانشگاه رازی هم خواهد رفت.

در این وضعیت حساس و سرنوشت ساز ، جامعه بار دیگر نگاه به دهان و حرکت منسجم دانشگاه دوخته است تا نسخه ای موثر برای تیمار زخمهای کهنه و درد مزمن استان کرمانشاه توسط دانشگاه رازی دریافت کند . زیرا می دانند اگر فردی تحصیلکرده از آن دانشگاه و آشنا با مقوله  توسعه ، آگاه به مشکلات ریشه ای و همچنین استعدادهای بالقوه استان کرمانشاه در جایگاه نمایندگی قرار بگیرد ، بدور از شعار زدگی رایج و عوام فریبی و بجای تبلیغ خرید پیت نفت برای مردم و سه چرخه برای کودکان و توپ فوتبال برای جوانان و اهدای آرد نخوت یا قاویت به خانمها دارای فرزند نو رسیده و خرید قلیان برای جوانان افسرده در پارکها ، بدنبال مطالبات برزمین مانده ی مردم کرمانشاه و بستر سازی برای توسعه و درآمد پایدار مردم خواهد رفت .

اخیرا آقای دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه با سبقه مدیر کلی ارشاد و تسلط کامل به امور فرهنگی وهنری استان و مقبول جامعه فرهنگی و هنری و رسانه ای و همچنین در کسوت فرمانداری کرمانشاه،  آشنا به آسیبهای اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی شهر کرمانشاه و آشنا با ظرفیتها و استعدادهای بالقوه استان ، خصوصا شهر کرمانشاه  و دارای برنامه برای رفع مشکلات ، از خانواده دانشگاه رازی کرمانشاه برای حضور در رقابت انتخاباتی، پا به میدان گذاشته است تا به سهم خود گسل عمیق و عریض دانشگاه و جامعه را تا حدودی مرتفع گردد . هر چند این حضور به مذاق برخی در آن دانشگاه که مطیع اوامر برخی نمایندگان هستند و در پستهایی در آن دانشگاه به صورت موقتی قرار گرفته اند ،خوش نیامده است،  ولی این حرکت جناب دکتر رحیمی رنگنه بارقه امیدی است تا بار دیگر جایگاه اجتماعی دانشگاه مردمی بازسازی شود . هر چند به دلایل مختلفی که فعلا جای طرح آن نیست برخی از اساتید با دلسردی به انتخابات نگاه می کنند ولی انتظار است برای شکستن مهندسی انتخابات ، اساتید و دانشجویان دانشگاه رازی اراده و توان خود را بر برخی موارد تحمیلی و سفارشی در این دانشگاه ، به نمایش بگذارند و یکبار دیگر نشان دهند که دانشگاه رازی کرمانشاه تحت تاثیر اراده های تحمیلی خارج از دانشگاه رازی قرار نخواهد گرفت .

امیدواریم این دانشگاه بتواند جایگاه پیشین خود را در تاثیر گذاری اجتماعی باز سازی کند و صحنه امور اجرایی به دست نخبگان جامعه سپرده شود .

محمد علی منتظریانی   

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی