بالاتر از معلمی

داود نوریان آموزگار مدرسه عشایری منطقه محروم و دورافتاده دهبنه در دینارکوه شهرستان آبدانان هر روز 13 دانش آموز عشایری را از مناطق اطراف منطقه سخت گذر و جنگلی دینارکوه با استفاده از موتورسیکلت شخصی خود جمع آوری و به محل تحصیل در روستای دهبنه می رساند.

این معلم موفق که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و شش سال سابقه تدریس در اداره آموزش و پرورش آبدانان است، هر روز با طی مسیر 50 کیلومتری شهر آبدانان تا محل مدرسه با وسیله نقلیه خود به درب منازل و سیاه چادرهای عشایر منطقه مراجعه و در شش نوبت 13 دانش از فرزندان عشایر را به چادر محل تدریس آنها منتقل و به تعلیم این نونهالان می پردازد.

نوریان در این باره به خبرنگار ایرنا می گوید:: محرومیت، معصومیت، اخلاص و نیاز این دانش آموزان را با جان و دل خود لمس و درک کرده ام و هماننده فرزند خود تک تک آنها را دوست دارم.

وی افزود: کار با این دانش آموزان معصوم در این منطقه محروم، ناهموار، جنگلی و تا اندازه ای ترسناک را یکی از افتخارات و خاطرات شیرین دوران تدریس خود تلقی می کنم.

نوریان یادآور شد: این دانش آموزان استعداد و توان یادگیری زیادی دارند و همه ساله جزء موفق ترین دانش آموزان شهرستان آبدانان به حساب می آیند.

وی تاکید کرد: عشق و علاقه ام به این نونهالان باعث شده بیشتر روزهای تعطیل نیز از استراحت و تفریح خود بگذرم و برای انجام امور فوق برنامه آنان با موتورسیکلت به منطقه سخت گذر و دور افتاده دهبنه مراجعه و در کنار این دانش آموزان باشم.

مسوول اداره آموزش و پرورش آبدانان نیز در این باره گفت: نوریان یکی از معلمان خلاق و دلسوزی است که با وجود برخورداری از امتیاز بالا و حق تدریس در مناطق بهتر، داوطلبانه در منطقه دورافتاده مشغول خدمت به فرزندان عشایر شهرستان است.

پرویز جایروندی بیان کرد: تلاش زیاد ، عشق به خدمت، انگیزه بالا و اخلاص این معلم موفق باعث شده که دانش آموزان مدرسه عشایری دهبنه دینار کوه آبدانان جزء موفق ترین و با استعداد ترین دانش آموزان این شهرستان باشند.

وی اظهار کرد: نوریان حتی در روزهایی که شرایط جوی نامساعد و بارانی است نیز با هر وسیله ممکن خود را به محل خدمت آموزشی رسانده و در پنج پایه دانش آموزان این منطقه محروم و سخت گذر را آموزش می دهد.

آبدانان در 164 کیلومتری ایلام قرار دارد و از نظر شمار افراد تحصیل کرده و نخبه از شهرستان های برتر استان و حتی کشور محسوب می شود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی