در کرمانشاه یکصد تیم ((تذکر لسانی)) فعالیت خود را آغاز کردند

 

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه از فعالیت یکصد تیم «تذکر لسانی» در شهرستان‌های استان کرمانشاه خبر داد.

خبرگزاری فارس: فعالیت 100 تیم «تذکر لسانی» در کرمانشاه

سردار علی‌اکبر کرمی جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه : در مدت سه سال گذشته ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در 14 شهرستان و مرکز استان کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی برای فعالیت این ستاد در سطح بخش‌های استان کرمانشاه فراهم شده، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در سطح دهستان‌ها نیز فعال کنیم.

به گفته جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمانشاه، برنامه‌های این ستاد در سال 92 حول دو محور تذکر لسانی و فرهنگ نقدپذیری بوده و این برنامه‌ها با اولویت آموزش به پیش رفته‌اند.

کرمی بیان داشت: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هفت شهر منتخب در استان کرمانشاه وجود دارد که مسئولان ستاد احیا به‌مدت 23 بار برابر جدول زمان‌بندی در شهرهای منتخب حضور یافته‌اند.

این مسئول اجرای برنامه تذکر لسانی را خوب ارزیابی کرد و افزود: در این خصوص فضاسازی و هماهنگ‌سازی مناسبی صورت گرفته و واحدهای تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

وی به ساخت و پخش 16 کلیپ و سخنرانی ائمه جمعه شهرستان‌های استان کرمانشاه در خصوص تذکر لسانی

توسط شبکه استانی زاگرس اشاره کرد و گفت: چندین کلیپ غیر سخنرانی و آموزشی نیز پخش شده است.

*تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر

جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمانشاه تصریح کرد: به چهار هزار و 433 نفر در غیر از طرح یادآوران و در شهرهای منتخب آموزش ارائه شده است.

کرمی از فعالیت یکصد تیم «تذکر لسانی» در شهرستان‌های استان کرمانشاه خبر داد و یادآور شد: این تیم‌ها 71 مورد تذکر معروف‌های مهم و 65 مورد تذکر نهی‌های تاثیرگذار در سال 92 انجام داده‌اند.

وی برپایی همایش‌های مختلف در سطح دانشگاه‌ها و مدارس در شهرهای منتخب استان کرمانشاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این راستا سه همایش بزرگ در استان و جلسات پرسش و پاسخ متعدد و همایش‌های بصیرتی برگزار شده است.

این مسئول یکی از مهمترین اولویت‌های ستاد احیا را تشکیل «شوراهای امر به معروف و نهی از منکر» عنوان کرد و بیان داشت: در این زمینه‌ گام‌های مناسب و خوبی برداشته شده است.

کرمی برگزاری جلسه «اخلاق مدیران» را یکی از جلسات مهم در زمینه آموزش برشمرد و تصریح کرد: در این راستا هفت جلسه در استان برگزار شده و 400 مدیر در آن‌ها شرکت کرده‌اند.

جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمانشاه اجرای طرح «یادآوران» در آموزش و پرورش را یکی از طرح‌های کلیدی و ریشه‌ای عنوان کرد.

وی از راه‌اندازی 13 هزار و 890 گروه در طرح «یادآوران» در سطح مدارس استان کرمانشاه در سال 92 خبر داد و گفت: تمامی دبیرستان‌های استان پوشش کامل داده شده‌اند و در سال گذشته از 50 مدرسه برتر قدردانی شد.

*ضرورت حضور ستاد احیا در مجامع تاثیرگذار

کرمی ادامه داد: در طرح «یادآوران» 245 تیم در دبیرستان‌ها و 177 تیم در مدارس راهنمایی تشکیل شده، اما این تیم‌ها در مدارس ابتدایی فعالیتی ندارند که نیازمند توجه بیشتری است.

وی مردم محوری، اجرایی کردن اصل هشت قانون اساسی، تبیین جایگاه ستاد احیا در افکار عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و حضور ستاد احیا در مجامع تاثیرگذار با اولویت مراجع فرهنگ‌ساز را از جمله مهمترین اقدامات برای تبیین جایگاه ستاد به‌عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی سال 93 بیان کرد.

جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمانشاه گفت: استفاده از هنر رسانه و ابزارهای نوین در فضای سایبری در امر فرهنگ‌سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار تاثیرگذار است.

به گفته کرمی، استفاده از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع)، بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، ظرفیت آموزشی و پژوهشی نخبگان و خواص، افزایش توانمندی مدیران  و مدیریت منابع انسانی از دیگر موارد موثر در زمینه فرهنگ‌سازی هستند.

*برگزاری همایش نقدپذیری در کرمانشاه

وی عدم وجود برنامه امور بانوان، عدم زمان‌بندی مشخص در برنامه‌ها، فقدان دستورالعمل را از نواقص برنامه‌های ابلاغی سال 93 عنوان کرد و گفت: در این خصوص 127 برنامه ابلاغ شده است.

این مسئول بیان داشت: در ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه 14 برنامه امور بانوان به این برنامه‌ها اضافه و به 141 برنامه ارتقا یافت و در مجموع 90 برنامه به شهرستان‌های استان کرمانشاه ابلاغ شد.

جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمانشاه طرح «سرباز خوبی‌ها» و «باشگاه فهم (فرهیختگان همیار معروف)» را از جمله طرح‌های سال 93 این ستاد عنوان کرد.

کرمی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کلان دشمنان برای هجمه‌های فرهنگی علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: با اعتبارات موجود نمی‌توان کار فرهنگی انجام داد.

وی از برگزاری همایش نقدپذیری در سال 93 توسط ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در برنامه‌ای که برای اصناف پیش‌بینی شده 10 هزار نفر را شامل می‌شود که سه هزار 500 نفر از آن‌ها در شهر کرمانشاه قرار دارند.

 

نظرات  

 
#1 براهیم فتاحی 1393-02-28 08:10
متأسفانه دربرداشتی نادرست یا حداقل یک بعدی از امزبه معروف ونهی ازمنکروجوددارد .درآموزه های اسلامی مهمترین هدف این مفهوم متوجه حکومت وگردانندگان مملکت است نه تذکربه مردم وچند دخترو پسرجوان .این یعنی از محتواتهی نمودن اصل امربه معروف ونهی ازمنکر.برای اطلاع بیشتر ازمعنی این اصل مهم بهتراست به خطبابه امام حسین علبیه السلام برای علمان مراجعه گرددتامشخص شود که چقدرازمبانی دینی فاصله گرفته وآن ها را درخدمت توجیه اعمال حکومت درآورده ایم
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی