استاندار کرمانشاه :شهرداری سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی را پرداخت کند

ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه در سخنانی گفت: شهرداری کرمانشاه سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها را پرداخت کند چراکه این سهم سهمی بر اساس قوانین موضوعه کشور است و باید اجراء شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، رضایی که در ضمن برگزاری اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه صحبت می کرد، سهم نیم درصد را سهم قانونی و بحق کتابخانه های عمومی عنوان و گفت: در برخی استان ها شهرداری ها حتی بیشتر از این سهم برای کمک به فرهنگ استان به کتابخانه های عمومی پرداخت می کنند و لازم است شهرداری کرمانشاه نیز این سهم را پرداخت کند.

وی در ادامه صحبت های خود ضمن تاکید بر آغاز فعالیت کتابخانه آیت الله خامنه ای شهرک جعفرآباد در آینده نزدیک اضافه کرد: این کتابخانه برای استفاده مردم باید در اسرع وقت راه اندازی و آغاز به فعالیت کند و نباید این ظرفیت ها فرهنگی به حالت رکود و بی استفاده بماند.

رضایی در ادامه سخنان خود پرداخت 40 درصد تعهدات استانی جهت ساخت کتابخانه مرکزی استان را متذکر و افزود: باید پیگیری لازم از طریق استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت دریافت اعتبار باقیمانده از وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شود تا پروژه از حالت توقف خارج شود .

استاندار کرمانشاه با اشاره به رسالت ساخت مراکز فرهنگی توسط شهرداری ها تصریح کرد: اگر قصد و هدف شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمانشاه ساخت فضاهای فرهنگی برای مردم است موضوع ساخت کتابخانه مرکزی را مورد بررسی قرار داده و به نام خود کار را انجام دهند.

وی لزوم همکاری تمام مسئولین فرهنگی در امر کتابخوانی را متذکر و عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه از کتبی که سالانه خرید می کند و یا موقوفاتی که منع قانونی ندارد به کتابخانه های عمومی کمک کنند، اشکالی هم ندارد اگر هدف از وقف خدمت به مردم است موقوفات به سمت حوزه کتاب و کتابخوانی هدایت شود.

رضایی بابادی مشکل اصلی فرهنگ کتاب و کتابخوانی را عدم انس جامعه با کتاب و عادت نشدن مطالعه عنوان و اضافه کرد: معضل اصلی ما کتاب نخواندن است، سرانه مطالعه جامعه پایین است این در حالی است که در برخی کشورها حتی در مترو و اتوبوس نیز برای مطالعه مردم کتاب تعبیه می شود تا همان چند لحظه در حین سفر را هم به مطالعه مشغول باشند.

وی درمان بسیاری از مشکلات و معضلات را با کتاب امکان پذیر دانسته و ادامه داد: مشکلات فرهنگی و اجتماعی، اضطراب، افسردگی و بسیاری از مشکلات مشابه را می توان با کتاب مرتفع کرد و کتاب بهترین جایگزین برای پر کردن اوقاتی از عمر انسان است که به امور کم اهمیت اختصاص داده می شود.

استاندار کرمانشاه در انتهای سخنان خود ضمن اشاره به عدم مطالعه نوجوانان و جوانان و لزوم اندیشیدن تدابیری برای رفع این مشکل گفت: باید از تمام ظرفیت ها برای رفع این معضل کمک گرفت و یکی از بخش هایی که می تواند موثر باشد انجمن خیرین کتابخانه ساز است.

گفتنی است این جلسه روز یکشنبه 28 اردیبهشت 93، در سالن جلسات استانداری کرمانشاه و با حضور سرپرست و جمعی از کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دیگر اعضاء حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی