سنقری ها میزبان برنامه (بر امواج فرهنگ و هنر)

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در راستای پاسداشت از فرهنگ و هنر بومی استان سلسله برنامه هایی را با نام ( بر امواج فرهنگ و هنر) به اجرا در آورده است . شهرستانهای تابعه استان به نوبت ویژه برنامه هایی که بیشتر بومی بوده و خاص آن شهرستان می باشد را در تالار انتظار کرمانشاه برای عموم به نمایش می گذارند . 

 عصر چهار شنبه این هفته نوبت به شهرستان سنقر رسیده بود . سنقری های مقیم کرمانشاه و دیگر شهروندان کرمانشاهی از این مراسم استقبال خوبی داشتند . 

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : امروز جنگ نابرابری در عرصه فرهنگ و اقتصاد بر ما تحمیل شده است . شبکه های مجازی و ماهواره های  استکبار جهانی قصد دارند فرهنگ بومی و آداب و رسوم فرهنگی مردم  را نابود کنند . در هیچ دوره ای در تاریخ به اندازه این دوره فرهنگ های مردم مورد تهاجم نبوده است .پرداختن به فرهنگ های بومی و رشد و ارتقاء و بالندگی آنها سد محکمی در مقابل هجوم بیگانگان خواهد بود . اگر درک درستی از اوضاع و ابزار های فرهنگی دشمن نداشته باشیم، خو د باعث نابودی فرهنگ بومی شده و بستر را برای دشمن فراهم می نماییم . اگر بفکر نباشیم این موج تهاجم خرده فرهنگ ها و زبانهای بومی را از بین می برد . در این صورت  عصر نابودی فرهنگ یک ملت فرا می رسد . لذا در راستای تقویت فرهنگ های بومی سنتی این برنامه ها باید با توان بالایی تقویت و اجرا شود. 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی