روایت‌ آیت‌الله ممدوحی از تذکرات « محرمانه» جامعه مدرسین به دولت

حیات غرب به نقل از خط قرمز - آیت الله حسن ممدوحی هم مانند دیگر اعضای جامعه مدرسین تاکید دارد که این تشکل سیاسی نمی خواهد به هیچ وجه محتوای این تذکرات علنی و عمومی شود و در پاسخ به سوال تدبیر درباره محورهای انتقادات جامعه به دولت یازدهم می گوید:«مگر شما نمی گویید محرمانه بوده است پس نمی شود رسانه ای شود.»

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معتقد است جامعه صرفا نقش پدرانه خود را ایفا کرده است.

او توضیح می دهد:«این تذکرات اختصاص به دولت یازدهم ندارد و معمولا جامعه پدرانه و ناصحانه برای همه دولت ها این کار را انجام داده است و معمولا از شخصیت های طراز اول دولت دعوت می شود تا در مورد مسائل روز صحبت کنند تا جامعه نقش پدرانه خود را داشته باشد.از سویی اساسا این موضوعات محرمانه است و من نمی توانم در مورد محورهای این تذکرات چیزی بگویم.»

او در پاسخ به این سوال که اگر تذکرات جامعه مدرسین آن گونه که اعضای آن خواسته اند برآورده نشود برنامه بعدی جامعه چیست به "تدبیر" می گوید:« شما مطمئن باشید که این تذکرات حتما تاثیرگذار است ولی درباره این که این تذکرات چه بوده و در چه محدوده ای بوده است  نمی توانم صحبت کنم.»


علاوه بر نامه محرمانه ای که  جامعه مدرسین خطاب به حسن روحانی نوشته است موضوع اختلاف ها و انتقادهای رییس جامعه،آیت الله یزدی  با علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقلیت ها هم از دیگر مواضع جامعه مدرسین با اعضای دولت است.

اظهار نظرهای علی یونسی در ماه های اخیر واکنش های زیادی از سوی محافظه کاران به همراه داشته است.

چندی پیش آیت الله یزدی در یک برنامه تلویزیونی گفت که در دیدار با یونسی" تندترین گفت و گو ها"را با او انجام داده است. گفت و گویی که یک منبع آگاه درباره آن به تدبیر گفت در فضایی تند برگزار شده و انتقاد ایت الله یزدی به آوردن نام کورش در چند سخنرانی یونسی و هم چنین بحث های مربوط به علامت "شیر و خورشید" بوده است.

ممدوحی درباره ارتباط جلسه جامعه مدرسین با علی یونسی و سخنان جدید آیت الله یزدی می گوید:« این موضوع همان چیزی است که در اطلاعیه جامعه مدرسین هم آمده و به اندازه کافی رسانه ای شده است. شما با این سوالات می خواهید ما را محاکمه کنید. نمی شود که حرف هایی که در جامعه طرح می شود را رسانه ای کرد و توضیح داد. هرچه آیت الله یزدی در مورد آقای یونسی گفته است  و هر موضعی که دارد موضع همه ما در جامعه مدرسین است.»

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی