نقدی بر همایش جوانان امید و توسعه که شایسته نام جوانان نبود

 

 

علی پورداراب:روز دوشنبه 20 مردادماه همایشی در سالن انتظار برگزار شد به نام همایش جوانان امید و توسعه که بر خود لازم دیدم مواردی را متذکر شوم.

مطلبی بر روی بنر اصلی همایش نقش بسته بود با مضمون:
بررسی نقش جوانان در دولت تدبیر و امیدبا رویکرد فرهنگ و اقتصاد.
اما گمان میکنم دوستانمان در اداره کل ورزش و جوانان هنوز تعریف واژه جوان را نمیدانند و نمیدانند جوان از چه سنی آغاز و چه سنی به پایان می رسد یا اینکه میدانستند و فقط برای برای پر کردن صندلی های خالی سالن مجبور به دعوت از آقایان و خانم های میانسال شده بودند در حالی که نیم دیگر سالن(نیم منتهی به درب خروجی سالن) را افراد و کارکنان هلال احمر با یونیفرم های مخصوص همان ارگان تشکیل میدادند اینجا بود که انسان به فکر فرو میرفت که ایکاش نام این همایش را همایش کارکنان هلال احمر میگذاشتند.
ساعت مراسم را ساعت 17 الی 20 اعلام کرده بودند اما به دلیل بی برنامگی مراسم ساعت 17.35 آغاز شد و به دلیل اندک اندک خارج شدن حضار در بین برنامه زنگ پایان مراسم یک ساعت زودتر به صدا درآمد.
در مراسم شاهد صف ترافیک سخنرانان بودیم و هفت نفر به ایراد سخنرانی پرداختند که نکته مهم آن غیرمرتبط بودن  اکثر بحث سخنرانی ها با موضوع همایش بود که بجز یک مورد سخنرانی (محمد محسنی نسب) که بحث خوب و کارشناسانه ای بود و ایکاش به ایشان اجازه داده میشد بحث خود را ادامه دهد.اما از این موضوعات بگذریم وبه سراغ پدیده سخنرانی ها یعنی مدیرکل ورزش و جوانان جناب آقای جوهری برویم و از همین جا به ایشان متذکر میشوم که شما مدیرکل یک اداره به این مهمی هستید و باید بدانید زمانی که یک تریبون دراختیار شما قرار میگیرد شما نباید با ادبیات داش مشتیانه برای حضار سخن بگویید.ما کرمانشاهی هستیم و به کرد بودن خودمان افتخار میکنیم اما این را بدانید یک مدیرکل در یک جلسه رسمی نباید با این ادبیات برای مخاطبان خود صحبت کند.
از همین جا به شما چند مورد را توصیه میکنم:
1.کمی زبان فارسی خود را که زبان واحد مردم ایران زمین میباشد را تقویت کنید که از این پس در سخنرانی های شما شاهد به کار بردن کلماتی همچون:صبی(صبح امروز) جواناگه(جوانان) مچشان بکنیمان(با هم پیوند دهیم) نباشیم.
2.توصیه دو اینکه یا اجازه برگزاری اینچنین همایش های بی برنامه ای را ندهید و باعث آزردگی خاطر عده زیادی نشوید یا اینکه اگر مجوز میدهید و معاون استاندار و فرماندار و مشاوران استانداری را دعوت میکنید و نام استانداری،شهرداری،دانشگاه آزاد،شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و... را در بنر اصلی همایش خود می آورید و هزینه های زیادی را متحمل می شوید، مراسم را در شآن نام این افراد و ارگانها برگزار کنید.
3.موضوع سوم.از این پس برای برگزاری همایش ها نظارت دقیقی بر نحوه دعوت کردن میهمانان داشته باشید که دیگر مجبور نباشید در روز همایش و یک ساعت قبل از مراسم تلفنی به دوستان اطلاع دهید و سعی بر این باشد دعوتی ها محترمانه و دعوت شدگان مرتبط با موضوع مطروحه باشد.
4.بسته پذیرایی گرانبهایی تهیه شده بود و ایکاش یا این کار را انجام نمیدادید یا اگر انجام دادید  آب میوه گرم و موز پخته شده را در اختیار میهمانان نمیذاشتید.
در پایان هم به دوستان عزیزم توصیه میکنم که همیشه کار را به کاردان بسپارید!

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی