آیا یک درصد سهم ورزش پرداخت می شود ؟

حیات غرب - با تصويب مجلس به دولت اجازه داده شد است به منظور توسعه ورزش همگاني و قهرماني و توسعه زيرساخت‌هاي ورزشي با رعايت ماده 13 قانون برنامه پنجم توسعه تا يک درصد از سقف اعتبار مصوب هر يک از دستگاه‌هاي ملي و استاني را با نظر معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور و وزارت ورزش و امور جوانان کسر و به سقف رديف مربوط به تربيت بدني اختصاص دهند. این مصوبه مجلس سال ها است بایگانی شده است . 

 محمود گودرزی وزیر ورزش با اشاره به نیازهای بودجه ای وزراتخانه ورزش و جوانان اظهار کرد: در صورت پرداخت سهم وزارت ورزش از سایر وزارتخانه ها مشکلات بودجه ای وزارت ورزش برطرف شده و بسیاری از پروژه های نیمه کاره این وزارت‌خانه که در انتظار تزریق اعتبارات لازم  هستند به اتمام می‌رسند.

اخیرا نیز ایرج رحمانی مدیرکل هماهنگی امور استانها وزارت ورزش و جوانان در دیدار با مدیر کل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از تلاش وزارت ورزش و جوانان برای تثبیت سهم یک درصد ورزش در بودجه خبر داد و گفت:با اجرای این قانون بخش زیادی از مشکلات ورزش مرتفع خواهد شد.

وی با اعلام اینکه با عملی شدن این موضوع سالانه بیش از 3 هزار میلیارد تومان به ورزش تزریق خواهد شد تصریح کرد:با تثبیت این موضوع شاهد تحول جدی در حوزه ورزش استانها خواهیم بود.
رحمانی در ادامه نقش ادارات ورزش و جوانان استانها در موفقیت های ورزشی ایران را مهم بر شمرد و گفت:تلاش می کنیم شرایط مناسب کار و تلاش در استانها را بیش از پیش مهیا نمائیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی