مرگ جوانمردی در ورزش - شاگردمربی را به زندان فرستاد

 
حیات غرب - سرانجام حکم بازداشت محمد مایلی‌کهن برای شکایت علی دایی به اجرا گذشته شد و سرمربی اسبق تیم‌ملی توسط یکی از شاگردانش در جام ملت‌های آسیا 1996 و مقدماتی جام‌جهانی1998 به زندان اوین منتقل شد. مصاحبه‌های مختلف مایلی‌کهن علیه دایی در رسانه‌ها آن‌ هم بدون ارایه مدرک باعث شد تا وکیل علی دایی برای سومین‌بار در تاریخ 15مهر 92 از او شکایت کند و این بار برعکس دفعات پیش علی دایی تا پایان ماجرا پیش رفت و باعت زندانی‌شدن مربی سابق خود شد.
طبق رای شعبه34 دادگاه تجدیدنظر حکم محمد مایلی‌کهن که نامبرده را به چهارماه حبس تعزیری و پرداخت یک‌میلیون‌ریال جریمه نقدی محکوم کرده بود، تایید شد و این رای به دادگاه شعبه1057 ارسال شده تا مایلی‌کهن برای اجرای حکم فراخوانده شود.
 او صبح روز گذشته خود را به اجرای احکام قوه‌قضاییه معرفی کرد و پس از حضور در کلانتری ارگ برای گذراندن دوران حبس به زندان اوین منتقل و بعد از چندساعت به‌طوررسمی در اوین زندانی شد. هنگام ترک کلانتری مایلی‌کهن اصرار داشت ماموران به او دستبند بزنند که این کار صورت گرفت، این در حالی است که نادر فریادشیران، کمک‌مربی همیشگی او درباره دستبندزدن به سرمربی سابق تیم‌ملی گفت: «او اصراری برای اینکه به دستش دستبند بزنند، نداشت فقط می‌خواست قانون اجرا شود. اگر بدون دستبند به زندان می‌رفت، ممکن بود با ماموران برخورد کنند.» او با طعنه‌زدن به دایی، گفت: خانه من به زندان نزدیک است و قرار شد هرروز از آنجا با مایلی‌کهن دیدار داشته باشیم و از دور یکدیگر را ببینیم. ما زیر پرچم جمهوری اسلامی هستیم و مثل برخی نیستیم که زیر پرچم بیگانه قسم بخورند و نون این کشور را بخورند.» محمد خاکپور و نادر فریادشیران در همه مراحل کنار مایلی‌کهن حضور داشتند. مایلی‌کهن هنگام ورود به زندان یک کیسه حاوی لوازم شخصی و قرص همراه داشت.
به گفته کارشناسان حقوقی، با توجه به نوع حکم صادره از سوی قاضی پرونده، تنها راه آزادی مایلی‌کهن از حبس رضایت علی دایی به عنوان شاکی است. علی دایی در برنامه90 در مورد بخشش مربی سابق خود گفت: من باعث زندان‌‌رفتن کسی نشده و نمی‌شوم. اگر دادگاه رای زندان صادر کرده در مورد صحبت‌های افراد است. من باید چندبار گذشت کنم؟ مگر گذشت نکردم و این اتفاق دوباره افتاد. صحت‌وسقم صحبت‌ها را دادگاه اثبات می‌کند. بدبختانه به‌جای اظهار ندامت هنوز هم روی حرف‌هایشان پابرجا هستند و بعد می‌گویید من ببخشم؟ از جام‌جهانی آلمان تا همین امروز مصاحبه‌هایی که تا به حال در تلویزیون شده است را ببینید. در حالی که بهمن دهقان، وکیل علی دایی اعلام کرده بود که اگر مایلی‌کهن برای گرفتن رضایت اقدام کند رضایت می‌دهیم، مایلی‌کهن قبل از اینکه به‌طوررسمی زندانی شود، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: حتی اگر دایی هم کوتاه بیاید، دیگر من کوتاه نمی‌آیم چون می‌خواهم حکمی که برایم تعیین شده را پشت‌سر بگذارم. به زندان می‌روم تا پاک برگردم. سرمربی اسبق تیم‌ملی در مورد اجرایی‌شدن حکمش گفت: چندی پیش پیامکی دریافت کرده بودم که باید به دادگاه مراجعه کنم من پیش از تاسوعا و عاشورای حسینی هم به دادگاه رفته بودم تا به زندان بروم و به من گفتند چه عجله‌ای داری. نمی‌خواستم سروصدایی ایجاد کنم و خودم به دادسرا مراجعه کردم تا بدون مشکل به زندان بروم.
مایلی‌کهن حتی صبح روز گذشته در گفت‌وگو با فارس یکی دیگر از اهالی فوتبال را به چالش کشید و علیه امیر عابدینی صحبت‌هایی را مطرح کرد. او در این‌باره گفت: در زمان لازم جواب صحبت‌های عابدینی را که اتهاماتی را به من زده، خواهم داد. او بابت انتقال حسن‌زاده، سیف‌اللهی و مهدوی یک‌میلیارد به دست آورده است. الان هم می‌گوید افشین ناظمی پول داده تا علیه ما فحاشی کنند.
امیر عابدینی، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در مورد صحبت‌های مایلی‌کهن گفت: او گفته من ‌یک‌میلیاردتومان درآمد داشته‌ام. باید بگویم من از فوتبال 20میلیارد درآمد داشته‌ام. خودم بارها بابت انتقال بازیکنان گفته‌ام درآمد داشته‌ام و ابایی هم از این مساله ندارم بازیکن را انتقال داده‌ام و پول گرفته‌ام و بدهی‌های باشگاه را داده‌ام آیا باید مجانی بازیکن را انتقال می‌دادم. مایلی‌کهن زمانی که در عافیت بود حرف منطقی نداشت که بزند و بیشتر تهمت و افترا به این و آن می‌زد حالا که در حال رفتن به زندان بوده خب مشخص است این صحبت‌ها را می‌کند.
محمد خاکپور که پیش از حضور محمد مایلی‌کهن برای رفتن به زندان مقابل این ندامتگاه حاضر شده بود، گفت: اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد و زشت‌ترین اتفاق ورزش ما امروز رقم خورد و به نظرم امروز جزو آن روزهای تاریخی خواهد شد. یک شاگرد، استادش را با دستبند راهی زندان کرد و این موضوع باعث خجالت همه ما خواهد شد. من از سال 98 به‌بعد هیچ ارتباطی با دایی نداشتم و فقط چندباری همدیگر را دیده‌ایم که با هم سلام و علیک کرده‌ایم. با توجه به شناختی که از مایلی‌کهن دارم و از قدیم می‌شناسمش می‌دانم که پادرمیانی ما هیچ تاثیری روی نظرش ندارد و او تصمیم گرفت راهی زندان شود.
هرچند مایلی‌کهن اصرار عجیبی داشت که حتما زندانی شود، اما اهالی فوتبال و به‌خصوص وزارت ورزش به‌دنبال آزادی سریع او بودند. فاطمه محرابی، مدیرکل حقوقی وزارت ورزش‌وجوانان در مورد کوشش این وزارتخانه برای آزادی مایلی‌کهن گفت: بلافاصله بعد از انتقال مایلی‌کهن به زندان اوین، وزیر ورزش‌وجوانان به معاونت حقوقی این وزارتخانه دستور پیگیری آزادی محمد مایلی‌کهن را صادر کرد و بلافاصله بعد از دستور وزیر به دادسرا رفته و کارهای اولیه را انجام دادم.
به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی نیفتد مایلی‌کهن بعد از گذراندن بیش از یک‌ماه از زندانی‌شدنش می‌تواند درخواست مرخصی بدهد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی