ملاوردی، معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری: نظر دولت حل سریع‌تر حضور زنان در ورزشگاه‌هاست

حیات غرب - اواسط خردادماه بود که شهیندخت ملاوردی از مطرح‌شدن موضوع حق ورود زنان به ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقات والیبال و دستور رییس‌جمهور خبر داده بود. خبری که محقق نشد و حالا بیش از پنج‌ماه از آن وعده و قول و قرارها، این ممنوعیت در حال تبدیل‌شدن به معضلی بزرگ برای والیبال ایران است. معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری که روز گذشته از غرفه «شرق» در نمایشگاه مطبوعات دیدن کرد از مطرح‌شدن موضوع در هیات‌دولت و پیگیری‌ها خبر داد اما گویا حل موضوع از اراده وی و فدراسیون خارج است. هرچند که این‌بار وعده می‌دهد سندی تهیه شده که به موجب آن زنان بتوانند در برخی ورزش‌ها در ورزشگاه‌هایی که الزاماتش فراهم است، حضور یابند. مشروح گفت‌وگوی «شرق» با وی را می‌خوانید:
‌بحث روز اتفاقاتی است که در رابطه با فدراسیون والیبال و لغو میزبانی نوجوانان به خاطر محرومیت زنان از حضور در ورزشگاه رخ داده، چقدر در جریان هستید و چه اقداماتی برای حل این مشکل انجام داده‌اید؟
کاملا در جریان هستم موضوع در حال پیگیری است.
‌شما و سایر مسوولان چندین ماه است که می‌گویید موضوع در حال پیگیری است اما نتیجه‌ای حاصل نشده و هزینه‌ها برای والیبال کشورمان واقعا بالا رفته است، چه اقدام عملی‌ای از این پیگیری‌ها حاصل شده است؟
یکی بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها بود، کمیته مشترکی که قول دادیم تشکیل شد و چندین جلسه تشکیل داد که نماینده معاونت امور زنان هم در آن شرکت داشت. به جمع‌بندی رسیدند و دارند برای ورود دختران به ورزشگاه‌ها راهکار ارایه می‌دهند و یکی هم مشکلی است که اخیرا پیش آمده است و حل آن.
‌راهکار در جهت حل‌وفصل مساله پیش‌آمده یا ورود زنان به ورزشگاه‌ها؟
کمیته‌ای که من قول داده بودم چندین جلسه تشکیل داده و کارهایی انجام شده. سندی تهیه شده و به این جمع‌بندی رسیده‌اند که برای همه ورزش‌ها؛ نه می‌توانیم بگوییم که زنان حضور داشته باشند؛ نه الزاماتش فراهم است اما در جاهایی که هیچ مشکلی نیست باید مستنداتی داشته باشیم تا مساله ورود زنان به ورزشگاه سلیقه‌ای نشود که به آن مستندات رسیده‌ایم و به زودی اعلام می‌شود، می‌ماند بحث‌هایی که اخیرا پیش‌آمده؛ این موضوع در هیات‌دولت مطرح شد و نظر بر این است که هر چه سریع‌تر حل شود و رییس‌جمهور دستور پیگیری داده‌اند.
‌می گویید برخی رشته‌ها می‌شود و برخی نه؛ این در حالی است که هر مسابقه‌ای در خارج از مرزهای ایران برگزار می‌شود دوربین‌های صداوسیما به سراغ زنان و خانواده‌های ایرانی می‌روند و به مراتب آنها را نشان می‌دهند، چرا این اتفاق داخل کشور نمی‌افتد؟
اینها سوال‌های ما هم هست، تبعیض‌هایی که وجود دارد؛ در داخل، خانواده‌ها و زنان خارجی می‌توانند بیایند اما زنان ایرانی نه، ما همه اینها را مطرح کرده‌ایم و با شما هم‌نظر هستیم.
‌این اراده کی به ثمر می‌رسد؟
پیگیر هستیم مخصوصا با اتفاقات پیش آمده امیدواریم به‌زودی شاهد به ثمر نشستنش باشیم.  
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی