ضربه‌ای دیگر به وزنه‌برداری با شاهکار ی رضازاده : دبیرکلی و نایب‌رئیسی آسیا باهم از دست رفت!

حیات غرب - انتخابات کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا روز گذشته در قطر برگزار شد و بار دیگر ورزش ایران یک کرسی تاثیرگذار بین‌المللی را از دست داد تا دود اختلافات شخصی در چشم وزنه‌برداری ایران برود و درنهایت فقط یک سمت در هیأت اجرایی دستاورد ٦ کاندیدای ایران در این انتخابات باشد.

اولین خبر بد
قبل از برگزاری مجمع
با توجه به این‌که اسامی نفراتی چون لطفعلی پورکاظمی، داود باقری، داود ملکی و مصطفی حکمت‌پور دیر اعلام شد، باید در جلسه هیأت‌رئیسه در مورد حضور آنها در مجمع انتخاباتی تصمیم‌گیری می‌شد که تنها پورکاظمی توانست مجوز حضور در مجمع انتخاباتی را به دست آورد و به بقیه نفرات مجوز داده نشد تا اولین خبر برای ایران قبل از برگزاری مجمع اعلام شود. اتفاقی که با شاهکار فدراسیون وزنه‌برداری ایران به دلیل دیر ارسال کردن اسامی این افراد رقم خورد.
دبیرکلی پس از ٨‌سال از دست رفت
مجمع انتخاباتی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا که از صبح دیروز با حضور تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری در دوحه قطر برگزار شد. این مجمع با انتخاب یوسف محمد المنا از قطر به‌عنوان رئیس کنفدراسیون آسیا در ٤‌سال آینده به‌عنوان تنها نامزد کارش را شروع کرد. در ادامه رأی‌گیری بر سر پستی انجام شد که ٨‌سال در دست علی مرادی از ایران بود. درنهایت محمد حسن جلود از عراق به‌عنوان دبیرکل این کنفدراسیون انتخاب شد تا این کرسی تاثیرگذار بین‌المللی از دست ایران برود.
ناکامی ایرانی‌ها در نایب‌رئیسی
بعد از انتخاب نشدن علی مرادی به‌عنوان دبیرکل،‌ تنها امید ایرانی‌ها به پست نایب رئیسی بود که مرادی و رضازاده در کنار ١٦ نفر دیگر برای ٦ پست نایب‌رئیسی رقابت داشتند. در پایان این انتخابات رضازاده با ١٤رأی از دور انتخابات کنار رفت و علی مرادی و نماینده قزاقستان با ٢٦ رأی کارشان به دور دوم کشید. مرادی در دور دوم با ١٦ رأی مقابل رقیبش شکست خورد تا ایران با ٢ نماینده شکست خورده اصلی این انتخابات باشد. درحالی‌که با حضور یک نماینده از ایران قطعا آرای بیشتری کسب می‌شد،‌ با حضور ٢ نفر آرا شکسته شد و کرسی‌های بین‌المللی از دست رفت.
عضویت رضازاده در هیأت اجرایی
حسین رضازاده،‌ رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران برای عضویت در هیأت اجرایی نیز کاندیدا شده بود و توانست به‌عنوان یکی از اعضای این هیأت انتخاب شود تا حداقل در بازگشت به ایران،‌ حرف‌هایی هم برای گفتن داشته باشد و بتواند از خودش دفاع کند،‌ اگرچه اهمیت و ارزش این سمت شاید یک دهم دبیرکلی هم که در گذشته در اختیار یک ایرانی بود،‌ نباشد.
جنگ به داخل کشیده می‌شود
جنگ و دعوا بین علی مرادی و حسین رضازاده که درنهایت منجر به از دست رفتن چند کرسی بین‌المللی در کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا شد،‌ درنهایت ضربه بزرگی به وزنه‌برداری ایران خواهد زد. البته به نظر می‌رسد در بازگشت این دو این جدال ادامه داشته باشد زیرا هر ٢کاندیدای انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری نیز هستند،‌ اگرچه رضازاده هنوز رسما ثبت نام نکرده اما کوروش باقری را هم می‌توان نماینده او در این انتخابات دانست.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی