واقعیت را بپذیریم . وزن و تاثیر اداره ورزش و هیئت کشتی استان همین قدر است


حیات غرب - بارها توسط صاحب نظران ورزش تاکید شده است در کنار قدرت و توان فنی ورزش استان ، برای احقاق حقوق ورزشکاران و رونق ورزش استان ، توان چانه زنی در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی خیلی موثر است . استان کرمانشاه در این زمینه نیاز به کار بیشتری دارد. بدور از تعارف ،  ارتباط بسیاری از فدراسیون های ورزشی با هیئت های ورزشی استان کرمانشاه در حد متوسط به پایین است . این موضوع باعث می شود در مواقع تصمیم گیری ، فدراسیون های ورزشی در بین استا ن ها در بسیاری از مواقع استان های دیگر را بر کرمانشاه ترجیح دهند . این موضوع در وزارت ورزش و ارتباط آن با اداره کل تربیت بدنی نیز قابل مشاهده و ارزیابی است. در این خصوص ارتباط بیشتر و پیگیری مستمر مدیریت تربیت بدنی استان با وزارت ورزش و رئیس هیئهای ورزشی با فدراسیون های ورزشی  نقشی کلیدی دارد . اگر در این بخش توان بالایی وجود داشته  باشد،  آنگاه کمک استانداری استان و نمایندگان مجلس برای پیشبرد ورزش استان می تواند موثر تر باشد .

جام جهانی تختی علی رغم قول مساعد فدراسیون کشتی و پیگیری مستمر هیئت کشتی استان و اداره کل ورزش و جوانان و جوانان و تمهیدات لازم ، به راحتی از استان کرمانشاه گرفته شد . بهانه هم واریز مبلغی به حساب فدراسیون عنوان شد .

بدور از مسائل مختلف دیگر ، اگر هیئت کشتی استان کرمانشاه نفوذ بیشتری در فدراسیون داشت و اگر تاثیر گذاری اداره کل ورزش استان بر وزارت ورزش بیش از این بود ، آیا فدراسیون باز هم می توانست استان کرمانشاه را اینگونه به بازی بگیرد ؟ برای رشد و شکوفایی ورزش استان کرمانشاه  ،توان چانه زنی و پیگیری مستمر  یکی از حلقه های مفقوده ای است که بدور از احساسات با ید به آن توجه نمود .  


رییس هیات کشتی استان کرمانشاه پس از اعلام خبر فدراسیون کشتی مبنی بر گرفته شدن میزبانی جام تختی از کرمانشاه، گفت:  فدراسیون کشتی شرط میزبانی کرمانشاه در جام تختی را پرداخت پنج میلیارد ریال به حساب فدراسیون اعلام کرد که ما هم چنین پولی نداشتیم.

 محمدحسین محبی  در این باره اظهارکرد: میزبان بودن کرمانشاه در جام بین المللی تختی چیزی بود که از چهار ماه پیش و با پیشنهاد خود شخص رسول خادم عنوان شده بود.

 وی ادامه داد: شخص رییس فدراسیون کشتی به من گفت که ما می‌خواهیم جام تختی امسال در کرمانشاه برگزار شود و از همان زمان تاکنون کارها و اقدامات بسیاری برای برگزاری باشکوه این مسابقات در کرمانشاه انجام دادیم.

 محبی تصریح کرد: در این مدت دو بار با استاندار کرمانشاه و شش بار با مدیرکل ورزش و جوانان استان جلسات هماهنگی برگزاری این مسابقات را تشکیل دادیم و کم کم همه مقدمات برگزاری آن را فراهم کرده بودیم.

 رییس هیات کشتی استان کرمانشاه گفت: در ابتدا قرار بود در جام تختی تنها مسابقات کشتی آزاد برگزار شود که بعدا اعلام کردند باید مسابقات کشتی آزاد و فرنگی همزمان برگزار شود که بازهم قبول کردیم و سپس اعلام کردند می خواهیم در این دوره از جام تختی مسابقات کشتی پهلوانی سنگین وزن ها را هم داشته باشیم که بازهم ما قبول کردیم.

 وی ادامه داد: برای برگزاری این مسابقات بین المللی 1.5 میلیارد ریال هزینه تجهیز سکوهای ورزشگاه حضرت امام خمینی(ره) کرمانشاه کردیم و هزینه‌های بسیار دیگری صرف ایجاد جایگاه ویژه خبرنگاران، راه اندازی سیستم‌های تهویه و بهداشتی مناسب و ... این ورزشگاه شد.

 محبی یادآور شد: همچنین با هتل‌ها، رستورانها و دیگر مراکز مرتبط با برگزاری این مسابقات جلساتی برگزار کرده و قراردادهایی را منعقد کردیم.

 رییس هیات کشتی استان کرمانشاه افزود: تا همین چند وقت پیش هیچ خبری از نام استانهای دیگر برای میزبانی این مسابقات نبود، اما به یکباره مسئولین فدراسیون از استانهایی همچون تبریز و تهران برای میزبانی جام تختی نام بردند.

 وی ادامه داد: در این راستا با حضور معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه به فدراسبون رفته و در جلساتی که برگزار شد مسئولین استان کرمانشاه متعهد شدند تمامی هزینه‌های لازم برای میزبانی این جام را که در قالب شبوه نامه ارسالی فدراسیون آمده بود تقبل کنند، اما مسئولین فدراسیون توقعات فراتری از مسئولین استان داشتند.

 محبی تاکید کرد: فدراسیون کشتی به ما اعلام کرد که اگر میزبانی جام تختی را می‌خواهید باید علاوه بر عهده گرفتن تمامی تعهدات و هزینه‌ها، مبلغ  پنج میلیارد ریال نیز به حساب فدراسیون واریز کنید.

 رییس هیات کشتی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با تمامی مشکلاتی که داشت برای برگزاری این مسابقات پای کار آمد، اما اینکه امروز مسئولین فدراسیون چرا و به چه دلیل چنین درخواست‌های غیرمعقولی از استان دارند را نمی‌دانم.

 وی خاطرنشان کرد: یقینا چنین برخوردهایی با استان کشتی دوستی همچون کرمانشاه برای همیشه در اذهان مردمانش باقی خواهد ماند.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی