اطلاعیه مغرضانه و تفرقه افکنانه فدراسیون کشتی . با پیگیری استانداری جام تختی به کرمانشاه آمد

   

 حیات غرب * رضا منتظریانی - از چند ماه پیش تمام دست اندر کاران استان خود را آماده برگزاری جام جهانی جهان پهلوان تختی نمودند . جامی که حق استان کرمانشاه است . کرمانشاه این سینه ستبر ایران اسلامی علی رغم مشکلات و تهدیدات برون مرزی همواره یکی از نقاط امن کشور بوده است . این امنیت مدیون وحدت و همدلی بین اقوام مختلف و شریف استان و اقدامات وحدت آفرین مسئولین می باشد.

 هر چه مسابقات جهانی در استانهای مرزی بیشتر بـرگزار شود ، نشان از اقتدار ملی و امنیت کـشور است . این امـنیت پشتوانه ای برای دولت و مقامات دیپلمات کشور است تا در مقابله و مذاکره با دیگر کشور ها با دستی پر و قدرتمند وارد گفتگو شوند  . مهمتر اینکه نمایش این امنیت در استان کرمانشاه فرصت سرمایه گذاری برای اشتغال زایی را بیشتر می کند. متاسفانه برخی از مقامات کشوری و خصوصا مقامات  وزارت ورزش از این زاویه به مسئله نگاه نکرده بودند .

 فدراسیون کشتی که می بایست منطبق با نام جوانمردی تختی مروج اخلاق و راستگویی و صداقت باشد ،نسبت به مسائل فرهنگی پیرامون خود بی توجه بوده و در روز های اخیر اقدام به یک باج خواهی غیر منطقی از استان کرمانشاه نمود .علی رغم توافقات قبلی با برخوردی ارباب رعیتی ، از دست بالا بصورت نا عادلانه و نا جوانمردانه خود را طلب کار و مسئولین استان را مورد اتهام قرار داد . مسئولین استانداری نیز توان پرداخت این باج را نداشته و خزانه استان را خالی تر از آن می دانستند که تن به این زیاده خواهی ها بدهند . لذا بخش دیپلماسی را قوی و با تماس با وزارت ورزش و دیگر نهاد های تاثیر گذار بر فدراسیون کشتی او را مجبور به تبعیت از خواست مردم نمودند . این پیگیری باعث شد . دکان باج خواهی تعطیل و فدراسیون کشتی ناراحتی خود را  از مسئولین ارشد استان در غالب اطلاعیه سوم منتشر کند .

ای کاش فدراسیون کشتی بخش بسیار اندکی از بودجه خود را در مسیر فرهنگی و ترویج اخلاقیات جهان پهلوان تختی هزینه کند و پشت این نام بزرگ پنهان نشود و تنها به پرورش تن بسنده نکند .



اطلاعیه فدراسیون کشتی در خصوص برگزاری مسابقات جام جهان پهلوان تختی در کرمانشاه -  فدراسیون کشتی ضمن سپاسگزاری از حمایت های صمیمی و آگاهانه مردم عزیز ایران از وزرش ملی کشور، به استحضار می رساند، با توجه به اعلام آمادگی چند بنگاه اقتصادی فعال در بخش خصوصی، در مورد کمک به تامین بخشی از هزینه های برگزاری رقابت های بین المللی جام جهان پهلوان تختی (پیرو اطلاعیه مورخ 26 دی ماه مندرج در سایت رسمی فدراسیون)، به احترام علاقه مندی و پیوند تاریخی مردم پهلوان دوست کرمانشاه با ورزش ملی کشور و نیز در حمایت از زحمات و پیگیری های دست اندرکاران هیات و پیشکسوتان گرانقدر کشتی این سرزمین، با وجود عدم همکاری لازم از سوی استانداری محترم کرمانشاه، با اتکا به لطف خداوند و حمایت مردم این خطه پهلوان پرور، که در مقاطع مختلف تاریخی کشور از جمله هشت سال جنگ تحمیلی، شجاعت و جسارت خود را در دفاع از مرزهای ایران سرافراز، برای تمامی جهانیان به نمایش گذاشته اند، میزبانی سی و پنجمین دوره رقابت های جام تختی را به مردم عزیز این استان تقدیم می نماید.

لازم به ذکر است به دلیل تامین نشدن هزینه های برگزاری جام بین المللی یاد شده، از سوی مدیریت ارشد استان و سایر مراجع مربوطه، فدراسیون کشتی با محدودیت های مالی قابل ملاحظه ای در برگزاری مسابقات مورد نظر، روبه رو است.

البته امیدواریم با تداوم استقبال صورت گرفته، از سوی بخش خصوصی علاقه مند به این رشته ورزشی کهن و اساطیری کشور، فدراسیون کشتی ایران بتواند، این رویداد ارزشمند بین المللی را تنها و تنها، با اتکا به لطف خداوند، حمایت مردم عزیز کرمانشاه و همکاری هیات کشتی و مدیریت ورزش استان، به شکلی فاخر و باشکوه برگزار نماید.

رقابت های بین المللی جام جهان پهلوان غلامرضا تختی روزهای 23 و 24 بهمن ماه برگزار می شود.

 

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی