پیشکسوتان شمشیر بازی کرمانشاه قهرمانی 20 سال مکرر در دهه 60 و 70 را تکرار کردند

حیات غرب - شمشیر بازی کرمانشاه از بدو تاسیس تا دهه 80 یکی از قطب های شمشیر بازی ایران بوده به گونه ای که در دهه 70 در هر سه اسلحه سابر - فلوره - اپه بیش از 60 در صد اعضای تیم ملی از قهرمانان کرمانشاه بودند . در آن دوران طلایی هم گرایی - همدلی - همفکری و هم افزایی بین مربیان ، مسئولین و ورزشکاران کرمانشاه نمونه ای از جامعه ورزشی پاک در سطح کشور را به نمایش گذاشت . در آن دوران مشکل هر کس مشکل همه بود و همگی با صداقت و دوستی در فکر رفع مشکل بودند . بد اخلاقی های رایج در شهر های دیگر و در رشته های ورزشی دیگر در بین خانواده شمشیر بازی کرمانشاه معنایی نداشت . فدرا سیون همواره در مو اجه با کرمانشاه پیکره ای واحد را مشاهده می کرد . مدال اخلاق چیزی نبود که در سایه مدالهای قهرمانی از دسترس آنها دور بماند . کمبود امکانات دردی مزمن در شمشیر بازی کرمانشاه بود . ولی همکاری و وحدت باعث شده بود امکانات در مقابل اراده مربیان و ورزشکاران رخ ببازد . 

پس از مدتی تعدادی از آن مربیان و قهرمانان به دلایل مختلف مجبور شدند کرمانشاه را ترک کردند . تفکری دیگر  جایگزین انگیزه های واقعی قهرمانی شد . شمشیر بازی کرمانشاه سیر نزولی را طی کرد .

با بر گزاری قهرمانی کشور پیشکسوتان ، بار دیگر قهرمانان سابق در قالب تیم شمشیر بازی کرمانشاه یاد و خاطره آن قهرمانی ها را به نمایش گذاشتند تا غرور و افتخار و انگیزه ای باشد برای جوانان که بدانند وارثان چه قهرمانانی هستند و باید با همدلی و تلاش مضاعف خود آن جایگاه را محفوظ بدارند . 

نتایج مسابقات قهرمانی کشور در سه اسلحه 

اسلحه سابر : محمد شیخ مقام اول - حسین شیخ الاسلام مقام دوم

------------------------------------------------------------------------------ 

اسلحه فلوره :  محمد میرزایی مقام اول - رضا کهریزی مقام دوم رده سنی بالای 50 - شهریار خزایل مقام دوم 

----------------------------------------------------------------------------

اسلحه اپه : امیر سعید باغبانپور مقام سوم

---------------------------------------------------------------------------

لازم به ذکر است تعدادی از قهرمانان سابق بعلت مشغله کاری نتوانستند در این دوره از مسابقات شرکت کنند . والا این پیشکسوتان مدالی برای استانهای دیگر باقی نمی گذاشتند . 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی