انتصابی به نام انتخابات در هیئت تنیس روی میز ، با اعمال نفوذ جوهری مدیر کل ورزش و جوانان

 

حیات غرب - جامعه ما خصوصا کرمانشاه تا رسیدن به مرحله جامعه پذیری و رعایت حقوق شهروندی - احترام به آراء و نظرات واقعی مردم فاصله فراوانی دارد . برای بر گزاری انتخابات سالم  و بدون حاشیه ،  در هر سطح و گستره ای ، راه نرفته ی بسیار زیادی در پیش رو داریم. یکی از موانع اصلی توسعه نیافتگی و عدم رشد کیفی در  انتخابات ها  اعمال نفوذ مدیرانی است که به ناحق و بدن ضابطه بر کرسی نرم و گرم مدیریت تکیه زده و در آن جایگاه ناخدایی می کنند.

مدیرانی که از نفوذ و قدرت خود برای تغییر آراء و نظر مردم استفاده می کنند ، متاسفانه در رسوبات تفکر خود ، کدخدا منشی و دیکتاتور مسلکی را به یدک می کشند و در عمل اعتقادی به حقوق شهر وندی و انتخابات سالم ندارند . هر چند بر اساس  موقعیت زمانی لباسی مردم پسند پوشیده و همرنگ جماعت شوند و در دولت تدبیر و امید دم از اصلاحات بزنند . اصلاحات باید ابتدا در تفکر این مدیران محقق شود .

هیئت های ورزشی به استناد قانون بعنوان تشکلهایی غیر دولتی شناخته شده اند  که مدیریت در آنها باید بر اساس انتخابات  باشد. این اصل به استناد نظام حقوقی حاکم بر تربیت بدنی باید بدون کم و کاست رعایت شود.

در این قانون ، مدیر نیز مانند دیگر اعضاء  یک رای دارد . اعمال نفوذ مدیریتی در این خصوص خلاف قانون – شرع و عرف است و این حق برای افراد پا بر جا خواهد بود که از مدیر متخلف شکایت تسلیم مقامات قانونی کنند .

مدیرکل  ورزش و جوانان استان کرمانشاه که تجربه مدیریت در این سطح را برای اولین بار است که کسب کرده است ، بار ها گفته اند مقید به قانون بوده و در انتخابات یک رای دارند و برای سمت ریاست هیئت های ورزشی به کسی توصیه نمی کنند . زیرا اگر به شخصی بگویم سمت ریاست هیئت را بر عهده بگیر قصور های بعدی متوجه مدیرکل خواهد بود که آن رئیس هیئت را انتخاب کرده است  . ولی در عمل جوهری نشان داد خلاف این ادعا عمل می کند و سخنان قبلی تنها اصواتی بوده که در هوا پخش شده است .

روز یکشنبه 29 شهریور ماه 94 مجمع انتخابات رئیس هیئت تنیس روی میز کرمانشاه برای یک دوره 4 ساله بر گزار شد . هر کدام از کاندیدا ها بر اساس عرف جاری رایزنی های خود را با اعضای مجمع بخرج دادند . هر کاندیدا در صندوق رای برای خود تعدادی را پیش بینی کرده بودند .تا اینجای کار بسیار معقول و طبیعی است . مدیریت تربیت بدنی چند روز قبل از انتخابات با تماس با افراد مختلف به آنها می گوید به چه کسی رای بدهند .

بعد از انتخابات و پایان رای گیری و در محوطه درب خروجی که چند تن از خبرنکاران و‌اعضای مجمع هیات تنیس روی میز و شفیع نیا مسئول حراست اداره کل ورزش و‌جوانان استان حضور داشتند، حامدشهسواری که خانواده آنها سه رای در مجمع داشتند در بین آنها گفت: آقای جوهری توصیه شهنام اردلان را به من و خانواده ام کرده است و در این لحظه شفیع نیا که توقع این سخنان را نداشت اعلام کرد که آقای جوهری کار خوبی نکرده است!

این اعمال نفوذ باعث خواهد شد افراد توانمند وارد فضای سرمایه گذاری در ورزش نشوند و ورزش استان همین باشد که دیده ایم . جالب اینکه مدیر کل ورزش و جوانان بار ها در مجامع از رئیس هیئت تنیس روی میز بعنوان هیئت موفق یاد کرده بود . این تناقض در گفتار و رفتار نمی تواند برای مدیری که سکان هدایت جوانان را بر عهده دارند الگویی اخلاقی و اسلامی باشد . صدق گفتار و رفتار لازمه پهلوانی و جوانمردی است و مدیریت تربیت بدنی باید قبل از ویژگیهای مدیریتی به ویژگیهای پهلوانی آراسته باشد .  تنها گوش شکسته نمی تواند معرف مردانگی و پهلوانی باشد.    

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی