آقای احمد زاده تاسیس خانه دوم بوکس با این هزینه چه ضرورتی داشت ؟ چرا ورزشهای گروهی و تیمی را نمی بینید؟

 

 اگر دیدی جامعه شناختی و ژرف به مقوله فرهنگ در کنار ورزش وجود داشته باشد ،متوجه می شوند برای هم گرایی اجتماعی در کرمانشاه که سخت به آن نیازمندیم ، شورای شهر که متولی فرهنگ سازی در جامعه است باید در جهت تقویت ورزشهای گروهی و تیمی تلاش کند تا قدرت همگرایی و همفکری تقویت شود  و این کار تخصصی را به تربیت بدنی واگذار کند 


 

حیات غرب - هیئت بوکس کرمانشاه در سنوات گذشته همواره یکی از قطب های اصلی ورزش بوکس در سطح کشور بوده است. این استان ، قهرمانان ، مربیان و داوران ارزنده ای را در سطح ملی تقدیم ورزش کشور کرده است .

این قابلیت باعث شد تربیت بدنی نگاه ویژه ای به رشته ورزشی بوکس داشته باشد و خانه بوکس کرمانشاه به همت تربیت بدنی راه اندازی شد .

متاسفانه چون برخی دیگر از رشته های ورزشی این ورزش نیز به دلایلی که می توانست بوجود نیاید ، دچار دو دستگی شد . هر دسته بجای تقویت خود بیشتر نیرویشان را معطوف از میدان بیرون کردن رقیب کردند . این اختلافات باعث ضعف شدید در عملکرد هیئت بوکس استان کرمانشاه شد . بوکس استان از کورس قهرمانی جا ماند و تا کنون اگر خبری از بوکس کرمانشاه شنیده می شود  تنها استفاده  از پیشینه قبلی است .

آقای قارونی قهرمان اسبق بوکس استان  از زمانی که در تربیت بدنی شهرداری جا گرفت سعی کرد نگاه ویژه ای به این ورزش در شهرداری داشته باشد .

با تلاش و نفوذ ایشان خانه بوکس شهرداری کرمانشاه افتتاح شد.

احمد زاده رئیس کمسیون ورزش در این خصوص گفت: افتتاح خانه بوکس می‌تواند در پیش‌برد اهداف شورا و شهرداری در راستای رشد و تعالی ورزش شهر کرمانشاه تاثیرگذار باشد.

وی افزود :توجه به توسعه ورزش در میان تمامی خانواده‌های کرمانشاهی با هدف ایجاد شادی و نشاط و ارتقاء بهره‌وری در اولویت قرار گرفته است اما، با توجه به اینکه رشته‌های رزمی در میان جامعه به‌ویژه جوانان طرفدار بیشتری دارد و در حوزه قهرمانی نیز پرچم‌دار افتخارآفرینی بوده، شورا و شهرداری در کنار اداره ورزش تلاش می‌کنند تا زمینه حمایت و تقویت بیشتر این رشته‌ها را تسهیل کنند.

ایشان اگر دیدی جامعه شناختی و ژرف به مقوله فرهنگ در کنار ورزش داشته باشند متوجه می شوند برای هم گرایی اجتماعی در کرمانشاه که سخت به آن نیازمندیم ، شورای شهر که متولی فرهنگ سازی در جامعه است باید در جهت تقویت ورزشهای گروهی و تیمی تلاش کند تا قدرت همگرایی و همفکری تقویت شود  و این کار تخصصی را به تربیت بدنی واگذار کند .

سئوالی که پیش می آید این است. اگر آقای قارونی بجای رشته اختصاصی خود که بوکس است ، در رشته ای دیگر تخصص داشت آیا برای تقویت آن رشته ورزشی تلاش نمی کرد ؟ این کار نوعی استفاده از رانت نیست و چند دستگی در هیئت بوکس را افزایش نمی دهد ؟

 در یک طرف مدعیانی در خانه بوکس شهرداری وجود دارند که توان مالی شورای شهر از آنها حمایت می کند  . از طرف دیگر هیئت بوکس و خانه بوکس در تربیت بدنی باید با بودجه اندک ، استعداد یابی و قهرمان پروری کند . اگر به ورزشکاری تذکر انضباطی دهند ممکن است بگوید به دسته دیگر در شهرداری می رود .این کار برشدت چند دستگی خواهد افزود . تربیت بدنی مقررات خاص خود را دارد که باید از آن تبعیت کرد .

 ای کاش شورای شهر کرمانشاه خصوصا سالار احمد زاده  اگر واقعا در کمک به ورزش استان اعتقاد دارد.  بجای خانه سازی برای رشته های  ورزشی با تربیت بدنی هماهنگ باشند و بطور تخصصی تر با استفاده از نظرات آنها برای ورزش قهرمانی در این استان مستعد تلاش کند.کرمانشاه قابلیت بسیار زیادی در زمینه ورزشی دارد که اگر طبق مقررات تربیت بدنی بودجه ورزش هزینه شود شاهد درخشش قهرمانان در بیشتر رشته ها خواهیم بود . ولی با وضعیت فعلی و بودجه اندک تربیت بدنی قابلیت ورزش استان بیش از این نمی تواند رشد کند .  

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی