جوهری : ظرفیت ورزش قصر شیرین ملی و فرا ملی است

حیات غرب - مجتبی جوهری روز سه شنبه در جلسه شورای ورزش قصرشیرین گفت : توانمندی ها و قابلیت های ورزشی قصرشیرین به لحاظ زیرساخت های موجود برای دبیرکل کمیته ملی المپیک و مسئولان فدراسیون های مختلف تشریح و این مهم همچنین توسط رسانه ملی و دیگر رسانه ها نیز بخوبی معرفی شده است. 
وی با اشاره به میزبانی شهرستان مرزی قصرشیرین در مسابقه کونگ فو قهرمانی آسیا اظهارداشت: وجود زیرساخت ها، سرانه وزرشی 2 و نیم متر برای هر ورزشکار، هتل ها و مراکز اقامتی بسیار خوب و اختلاف 350 متر از سطح از دریا زمینه برگزاری مسابقه کونگ فو قهرمانی آسیا را دراین شهرستان مرزی فراهم کرده است.
مسابقه کونگ فو قهرمانی آسیا پنجم تا 10 بهمن امسال در شهرستان مرزی قصرشیرین برگزار می شود.
وی بیان کرد: برای برگزاری مسابقه کونگ فو قهرمانی آسیا به میزبانی قصرشیرین از 36 کشور دعوت شدت که تاکنون 23 کشور برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کردند و کارهای مقدماتی برای مجوز ورود تیم های خارجی به کشورمان نیز انجام شده است. 
وی اظهار کرد: در مسابقه کونگ فو قهرمانی آسیا به میزبانی قصرشیرین 780 ورزشکار خارجی در دو بخش آقایان و بانوان حضور دارند و استان کرمانشاه نیز با دو تیم در این رقابت ها شرکت می کند. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای برگزاری مطلوب این رویداد ملی تلاش های بسیار زیادی صورت گرفت و همکاری مسئولان دستگاههای اجرایی با متولیان امر ورزش جای تقدیر دارد.
جوهری ادامه داد: تاکنون هیچ ورزشی به نام ایران در دنیا ثبت نشده و ورزش رزمی کونگ فو تنها رشته ورزشی است که به نام ایران قرار است ثبت شود. 
وی برگزاری اجلاس جهانی کونگ فو در کرمانشاه با حضور رئیس فدراسیون جهانی کونگ و مهمانان خارجی از 47 کشور جهان در آینده نزدیک را از جمله برنامه های اداره کل ورزش و جوانان این استان ذکر کرد.
وی ادامه داد: امکان سنجی مورد نیاز در شهرستانهای استان کرمانشاه برای میزبانی مسابقات مختلف کشوری انجام شده است که میزبانی گیلانغرب در مسابقه قهرمانی دو صحرانوردی کشور موید این مطلب است.
این مقام مسئول گفت: با تلاش های صورت گرفته قرار است رسمی ترین مسابقات ورزشی کشور که تاکنون در استان کرمانشاه برگزار نشده است را با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در قصرشیرین میزبانی کنیم.
جوی افزود: رایزنی های لازم برای برپایی اردوی تیم ملی سپک تاکرا جمهوری اسلامی ایران در قصرشیرین انجام شده است.
وی گفت: با استفاده از ظرفیت ها و زیرساخت های مناسب در قصرشیرین می توانیم اردوهای تیم های ملی که در کشورهای دیگر با بیشترین هزینه انجام می شود را با هزینه کمتر در این شهرستان مرزی برپا کنیم.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27هزار نفر جمعیت دارای دو هزار و 208 ورزشکار سازمان یافته است که در 28 هیات ورزشی مشغول فعالیتند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی