مربیانی که رشد سجایای اخلاقی و روحیه پهلوانی ورزشکاران را در اولویت قرار می دهند


حیات غرب - استان کرمانشاه همواره مهد پرورش قهرمانان ارزنده در رشته های مختلف ورزشی بوده است . اگر امکانات در این استان به میزان کافی وجود داشته باشد ، بدون شک پیکر تیم ملی در بیشتر رشته های ورزشی از جوانان کرمانشاه تامین خواهد شد .

با همین امکانات بسیار محدود در سنوات قبل استان کرمانشاه در رشته کشتی – بوکس - شمشیر بازی و برخی دیگر از رشته های ورزشی ،حرف اول را درکشور می زد .

یکی از دلایل این رشد مربوط به حضور قهرمانان این رشته های ورزشی در استان و انتقال تجربیات به جوانان بود .

البته هدف از ورزش تنها کسب عناوین قهرمانی نیست . زیرا بار ها شاهد بوده ایم برخی قهرمانان چون در رشد اخلاق و تقویت روحیه پهلوانی بی توجه بوده اند ، نا م و نشانشان زودتر از عمر قهرمانیشان از خاطر مردم فراموش شده است . هدف از ورزش تقویت روحیه ایثار و مردانگی و پهلوانی است . در این راستا مربیان نقش فوق العاده ارزنده ای دارند . لذا در عرصه مربیگری آن افرادی موفق بوده اند که به اخلاق ورزشکاران بیش از عنوان قهرمانی آنها توجه دارند .  

کیومرث حیدری یکی از این قهرمانان بوکس است که هم اکنون در کسوت مربی گری فعالیت داشته  و تجربیات ارزنده خود را با عشق و علاقه به نسل جوان منتقل می کند و اولویت را به پرورش روحیه پهلوانی ورزشکاران داده است . 

حیدری 47سال سن دارد و متولد شهر کرمانشاه است  .ایشان  کارمند سازمان تامین اجتماعی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت هستند .

حیدری ازاواخرسال 69 فعالیت بوکس را زیرنظر آقای فرهاد مفتاحی شروع وسپس

درمحضرمربیانی چون شادرام وعباسی و کریمی اصول علمی رشته بوکس را فرا گرفت و در میادین ورزشی حاضر و افتخارات متعددی را برای استان کسب کرد.

قهرمان استان - قهرمان جام شهدای بابلسرسال  73 - قهرمان جام شهدای بروجرد سال 74- گوشه ای از افتخارات ایشان است .

حیدری دارای مدرک مربیگری و داوری درجه رشته بوکس است . ایشان بیش از فعالیت ورزشی به رشد اخلاق و روحیه پهلوانی و اعتلای شخصیت اجتماعی جوانان تلاش دارند . او در این خصوص می گوید :ورزش به تنهایی دارای اعتبار و ارزش اجتماعی نیست .بلکه ورزش بعنوان وسیله‌ای است برای دستیابی به اهداف والاتری ازجمله نوع دوستی و مهرورزی و مربی باید به رشد روحیه پهلوانی بیش از ورزش توجه داشته باشد . مربی در کنار درس تخصصی ورزشی باید با ابزار علمی به رشد شخصیت اجتماعی ورزشکاران کمک کند و حس همکاری و کار گروهی را در وجود آنها تقویت کند .

امید واریم در سایه تعالیم ارزنده مربیان خوش فکر در استان ، جوانان ما بیش از پیش از گزند آسیب های اجتماعی دور باشند .



 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی