تقابل میان استاندار و نمایندگان ؛ مانع عمده توسعه کرمانشاه


حیات غرب - مهدی رنجبر: خیلی از نخبگان استان بر این موضوع تاکید دارند که برجستگان هر استان به هنگام کسب منافع استان شان کلیه اختلافات را کنار می گذارند و دوشادوش همدیگر طی طریق می نمایند تا بتوانند مطالبات مردمشان را محقق سازند در حالی که در شرایط کنونی و از زمانی که دکتر رازانی تصدی امور را برعهده گرفته ؛ استان کرمانشاه بیشتر ازهر منطقه دیگری ؛ از تقابل میان مجلسیان و دولتیان رنج دیده است .
سفر رئیس جمهور و کاروان تدبیر به استان هم نشان از این تقابل و عدم توان استاندار درایجاد هماهنگی با نماینده ها داشت و در چند مثال می توان آنرا بصورت مصداقی تحلیل کرد که بنده فقط به یک مصداق آن می پردازم و آن تصویب احتمالی منطقه آزاد قصرشیرین و ادعای استاندار و نمایندگان برای تلاش و پیگیری برای تصویب آن توسط خودشان است.هرچند نفس کار مهم است اما مصاحبه های پی درپی استاندار درباره این موضوع و پرداختن به جزییات اداری مثلا نامه فلان مسوول امروز شماره شد و خودم آنرا به فلان جا تحویل دادم و من این کار را کردم و نامه را من برگرداندم و من و من و .... .نشاندهنده این است که وی بیشتربه فکر تبلیغات موضوع و مصادره کردن آن بنام خویش می باشد ! تا تشکیل یک تیم منسجم با نماینده ها برای پیگیری قضیه .
اوج این تقابل در زمان پخش برنامه کنکاش که چند روز پیش از شبکه زاگرس پخش گردید ؛ نمود پیدا کرد وقتی که دکتر رازانی در این برنامه داشت یک طرفه از پیگیری هایش سخن می گفت ؛ و ناگهان دکتر تجری نماینده قصرشیرین بر روی خط آمد تا پیگیری های نمایندگان را نیز یادآوری کرده و مورد تاکید قراردهد !!
هرچند که استاندارخود می داند تا اینجای کار؛ فقط بحث تصویب آن در دولت برای ارسال به مجلس مطرح می باشد ومعلوم نیست که در مجلس چه سرنوشتی خواهد یافت. زیرا دیدگاه ها نسبت به مناطق آزاد متفاوت است وما هنوز در اول راهیم. حتی اگر تصویب هم بشود و از مجلس هم به سلامت عبور کند باز تازه اول راه خواهد بود زیرا فقط اخذ مجوز مهم نیست. مگرمنطقه ویژه قصرشیرین سالها پیش و در دولت قبل تصویب نشده بود آیا تا زمان استانداری رضایی بابادی حتی یک اجر روی هم گذاشته بودند ؟ تازه پس از شش سال؛ رضایی بابادی سازمان مسئول منطقه ویژه را مشخص کرد و مدیریت آن تصویب شد و طرح و نقشه جامع آن تدوین و درب و نمای ورودی آن مشخص گردید.
دررابطه با همین منطقه آزاد هم ؛ همه ما یادمان هست که دراوایل سال ۹۴توسط استاندار قبلی دستور اولیه منطقه آزاد از آقای ترکان گرفته شد اما توسط خلف او اینقدر پیگیری نشد تا اینکه در سفر هیات دولت به مطالبه نمایندگان و تهدید به عدم همراهی آنها تبدیل شد و بالاخره به قول و قرار اقای دکتر روحانی درهمان سفرانجامید .
الغرض وبه اجمال چند نکته را قصد بیان داشتم . اول انکه تا تصویب نهایی خیلی زمان مانده و استاندار محترم نمی تواند انرا در فضای عمومی تمام شده بنامد و کارناوال و کمپین راه بیندازد و به نوعی عمل نماید که انگار مسابقه ای میان وی و نمایندگان برگزار شده و هر کدام درصدد ربودن گوی سبقت از یکدیگرند .
دوم اینکه بر فرض تصویب منطقه آزاد قصرشیرین ؛ تازه کار شروع خواهد شد. کاری البته دشوار و طاقت فرسا‌. ایجاد زیرساخت ها و جذب سرمایه گذار و مدیریت عالمانه آن بسیار مهم تر از تصویبش می باشد و لذا بدون شک ؛ اهتمام و اراده مجلسیان بایستی برای پیگیری های بعدی در این موضوع دخیل باشد و آنها را با مطالبات مردم این استان بیگانه نپنداریم .
سوم اینکه این کار به اقای استاندار ربطی اساسی ندارد زیرا نگارش و امضای دو نامه و اطلاع رسانی لحظه ایِ ارسال و دریافت نامه چندان محل افتخار نیست که همانند مرز سومار از شبکه زاگرس پخش شود و آنگاه آن بشود که نباید می شد ! چرا که مردم؛این شیوه و روند ایشان را اهانت به شعورشان می دانند و آن را دست زدن به هر وسیله و تبلیغی برای کارآمد نشان دادن خویش می شمارند .
بنابراین آیا بهتر نبود که نماینده دولت در استان با محترم شمردن جایگاه نمایندگان ؛ از توان همه آنها در تصویب زودتر منطقه آزاد قصرشیرین هم استفاده می نمود و همچون سایر استانها به جای تقابل ؛ قهرو ناهماهنگی ؛ منافع استان را به هرموضوعی دیگر ترجیح می داد ؟

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی