کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری کرمانشاه برگزار شد

دهمین
خبرگزاری فارس: دهمین کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری کرمانشاه برگزار شد

دهمین کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان کرمانشاه با حضور مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هدایت حاتمی ظهر امروز در دهمین کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: برنامه اجرای ارتقا رضایت‌مندی مراجعان به دستگاه‌های اجرایی استان از جمله برنامه‌های پیچیده‌ای بوده و نیازمند بررسی دقیق است.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه، با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌ای برای افزایش و بهبود رضایت ارباب رجوع دستگاه‌های اجرایی تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌‌ها و نظرسنجی‌های اعلام شده در سال 91 میزان رضایت‌مندی مراجعان به دستگاه‌های اجرایی 72 درصد بوده که با برنامه‌های منسجم و دقیق‌تری در این زمینه سعی می‌شود این رقم در سال‌جاری به 77 درصد ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به تاکید قانون اساسی مبنی بر پیش‌بینی سیاست‌هایی که باید رضایت‌مندی مراجعان در اولویت قرار داشته باشد، افزود: بهبود تصمیم‌گیری‌ها در دستگاه‌های اجرایی، بهبود عملکرد و ارائه خدمات بیشتر به مراجعان و افزایش کیفیت و تسریع در انجام کار ارباب رجوع از سیاست‌های مهم دستگاه‌های اجرایی استان به شمار می‌رود.

حاتمی تصریح کرد: رضایت‌مندی، اعتمادسازی، اطلاع‌رسانی، استفاده از تجهیزات روز و نوع رفتار درست با مراجعان از محورهای اساسی برنامه ارتقا رضایت‌مندی ارباب رجوعان دستگاه‌های اجرایی استان است.

این مسئول با بیان اینکه بهبود فرآیندهای کاری و مبارزه با فساد اداری از برنامه‌های راهبردی ارتقا رضایت‌مندی مراجعان است، گفت: توسعه شبکه دولتی با خدمات الکترونیکی و رعایت حقوق مراجعه‌کنندگان از دیگر برنامه‌های راهبردی خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه به ایجاد رابطه دوسویه میان مراجعان و مسئولان دستگاه‌های اداریی اشاره کرد و افزود: با فعال کردن کمیته‌های مبارزه با فساد اداری و استفاده کردن از افراد صاحب‌نظر می‌توان در راه ارتقای رضایت‌مندی مراجعان گام برداشت.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در راستای سیاست‌های گذشته گام برمی‌دارند و هیچ‌گونه برنامه مدون جدیدی برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان ارائه نداده‌اند.

علی جلیلیان تصریح کرد: رضایت‌مندی مراجعان در واقع یک نوع عدالت اجتماعی بوده که برقراری این عدالت از طریق فناوری اطلاعات امکان‌پذیر است.

به گفته وی، اگر فرآیندهای ارتقا رضایت‌مندی مراجعان به‌صورت دقیق دسته‌بندی شده و ساختاری منسجم داشته باشند ارائه خدمات اجرایی مناسب را به مراجعه‌کنندگان در پی خواهند داشت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از شاخص‌های تعیین شده برای بررسی میزان رضایت‌مندی مراجعان به دستگاه‌های اجرایی کمی بوده و این در حالی است که باید بخش کیفی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

مریم اسلام‌پناه با اشاره به اصلاح فرآیندهای اختیاری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه، اذعان داشت: عدم تخصص مسئولان با وجود داشتن اختیار یکی از مشکلات اساسی به‌شمار می‌رود.

این مسئول تاکید کرد: باید شرایط موجود در کمیته‌های تخصصی با دقت بیشتری بررسی شده و اشکالات نظرسنجی به نحو احسن برطرف شود.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار داشت: دستگاه‌هایی اجرایی استان چنانچه بخواهند عملکردی مناسبی را در راستای جذب رضایت‌مندی مراجعان به‌کار برند باید فرآیندهای خود را برای مراجعه‌کنندگان تشریح کنند.

بهمن سعیدی‌پور یادآور شد: در دستگاه‌های اجرایی قوانین بالادستی بسیار است و بنابر قوانین لازم باید برای عملیاتی کردن قوانین مهم گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه اصلاح فرآیندهای موجود دستگاه‌های اجرایی استان نیازمند برنامه‌ای دقیق است، گفت: عدم هم‌خوانی شبکه سیتم‌های الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی با هم و ضعف قوانین موجود از عواملی است که باید در اصلاح فرآیندها به آن توجه کرد

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی