شرایط شرکت در انتخابات سمن ها اعلام شد

مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با تشریح فراخوان ثبت نام و شرایط شرکت در انتخابات نمایندگان تشکل های مردم نهاد در هیئت نظارت بر سمن های استان گفت: تمامی سازمان های مردم نهاد دارای مجوز فعالیت از استانداری و فرمانداری ها یا سازمان ملی جوانان سابق که پروانه یا اعتبارنامه دریافت کرده اند برابر مقررات می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

مجتبی قبادی با بیان اینکه متقاضیان می توانند با ارائه مدارک لازم در ساعات اداری تا 20 آذرماه  به دبیرخانه هیئت نظارت بر سازمان های غیر دولتی استان مستقر در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداریها نسبت به ثبت نام اقدام کنند، افزود: سمن هایی که تاکنون موفق به ثبت نشده اند درصورتی که دارای پروانه تأسیس و فعالیت از وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و یا سازمان ملی جوانان باشند، می‌توانند با معرفی نامه هیئت موسس و در صورت برگزاری مجمع عمومی ‌و تعیین هیئت مدیره با معرفی نامه از سمن در این انتخابات شرکت کنند.

قبادی گفت: مدت ثبت نام برای شرکت در انتخابات پیش رو قابل تمدید نخواهد بود لذا از تمامی متقاضیان می خواهیم تا در فرصت اعلام شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات نماینده سمن ها در هیأت نظارت بر سمن ها روز 26 آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار داشت: متقاضیان در ساعات اداری تا 20 آذر ماه به دبیرخانه هیئت نظارت بر سازمان های غیردولتی استان مستقر در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداریها نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

شایان ذکر است طبق اعلام اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه،شرایط ثبت نام برای عضو شدن در هیات نظارت استان بر اساس ذیل می باشد.

1- داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

2- داشتن معرفی نامه از سمن هایی که از وزارت کشور پروانه تاسیس و فعالیت دریافت نموده و یا از سازمان ملی جوانان به استناد تبصره 2 ماده 32 آیین نامه مورخ 8/5/84 دارای اعتبار نامه می باشند و برابر مقررات به ثبت رسیده اند .

تبصره : سمن هایی که تا کنون موفق به ثبت نشده اند ، در صورتی که دارای پروانه تاسیس و فعالیت از وزارت کشور یا سازمان ملی جوانان باشند می توانند با معرفی نامه هیات موسس و در صورت برگزاری مجمع عمومی و تعییت هیات مدیره با معرفی نامه از سمن در این انتخابات شرکت نمایند .

3- ارایه اصل و تصویر پروانه تاسیس و فعالیت و یا اعتبار نامه صادره از سازمان ملی جوانان

4- ارایه یک قطعه عکس از نماینده معرفی شده از سوی سمن

ج ) شرایط و مدارک مورد نیاز انتخاب شوندگان ( افراد متقاضی نامزدی جهت تصدی سمت نماینده در هیات نظارت )

1- داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

2- داشتن حداقل 25 سال تمام

3- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه ، اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند .

4- دارا بودن کارت معافیت دائم نظام وظیفه یا کارت معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت برای داوطلبین مرد

5- افرادی که متقاضی نامزدی انتخابات جهت تصدی سمت نماینده در هیات نظارت هستند می بایست عضو هیات مدیره یکی از سازمانهای مردم نهاد دارای پروانه فعالیت و شماره ثبت شخصیت حقوقی باشند و حداقل 2 سال از مدت فعالیت آنها سپری شده باشد . لذا سمن های دارای اعتبار نامه از سازمان ملی جوانان نمی توانند به عنوان نامزد انتخابات ثبت نام نمایند .

6- ارایه اصل و تصویر پروانه تاسیس و فعالیت و یا اعتبار نامه صادره از سازمان ملی جوانان

7- ارایه تصویر روزنامه رسمی کشور مبنی بر ثبت سمن

8- ارایه صورتجلسه هیات مدیره سمن به منظور معرفی نماینده خود برای نامزدی در انتخابات

9- ارایه تصویر شناسنامه و کارت ملی نماینده معرفی شده (در صورت داشتن توضیحات ، ارایه تصویر صفحه توضیحات)

10- دو قطعه عکس 4*3

11- تکمیل و تحویل فرم مشخصات فردی به دبیرخانه هیئت نظارت بر سازمان های غیر دولتی استان مستقر در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداریها.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی