نشست هيات موسس انجمن رسانه با فرماندار كرمانشاه

 

حیات غرب - در ابتدا ی این نشست صمیمی که در دفتر فرماندار کرمانشاه تشکیل شد رضا منتظرياني   به معرفي اعضاي انجمن و همچنين اهداف و نحوه شكل گيري آن پرداختند. اين فعال اجتماعي و فرهنگي خواهان هم افزايي  رسانه هاي استان و همچنين وحدت پیرامون مطالبات کلی و اساسی استان شد و آموزش رسانه ای و کمک به این قشر تاثیر گذار را یکی از ضروریات استان دانست . 

در ادامه اين ديدار دكتر رادفر به تشريح اهداف انجمن پرداختند و يكي از مهمترين رسالت اين انجمن را ارتقاي سطح فرهنگ عمومي ناميد. اين استاد دانشگاه يكي از كاركردهاي مهم رسانه را ورود به همه ي حوزهاي اجتماع - فرهنگ - سياست و اقتصاد دانست و عنوان كرد كه مسئولين نبايد از نقد بهراسند و فرهنگ نقد شدن و نقد كردن را بايد در جامعه نهادينه كرد.

 آقاي نيري از ديگر اعضاي هيات موسس انجمن رسانه نيز در سخنان خود بر تغافل مسئولين از قدرت رسانه ها چه نوشتاري و چه مجازي سخن گفتند. مشاور سابق استاندار كرمانشاه در ادامه افزودند كه نبايد مطبوعات و در كل رسانه ها نقش احزاب و جريان هاي سياسي را بازي كنند بلكه به رسالت خود كه همانا تنوير افكار عمومي است بپردازند. وي خواهان فضاي مطبوعاتي خارج از گرايش هاي سياسي شد و هدف اصلي رسانه ها را پيگيري مطالبات مردمي عنوان كرد. نيري در ادامه افزود كه بايد رسانه ها را حفظ كرد و مسئولين را به خويشتنداري در مقابل نقدهاي سازنده كه معمولا بدور از حرمت شكني و حب و بغض است دعوت كرد.

در ادامه آقاي سلطاني مدير مسئول و صاحب امتياز مجله ابراز به تشريح وضعيت رسانه اي استان پرداختند و همگي را براي سامان دادن به وضعيت رها شده رسانه ها دعوت نمود. او يكي از مهمترين مشكلات را ضعف در تعامل ميان جمعي عنوان كرد و آنرا چگونگي تعامل با مردم و گروه ها عنوان كرد. سلطاني افزود انجمن رسانه بايد مبناي خود را بر آموزش فرهنگي قرار دهد و خيلي تحت تاثير دعواهاي زودگذر سياسي قرار نگيرد.

فتاحيان از ديگر اعضاي انجمن رسانه در ابتداي سخنان خود ضمن تبريك به آقاي حسيني یکی از اعضاء هیئت موسس كه به تازگي به عنوان مشاور مطبوعاتي فرماندار كرمانشاه منصوب شده است بر اهميت مقوله فرهنگ تاكيد كرد و نياز به توجه ويژه به اين مقوله را گوشزد كرد. در ادامه اين فعال رسانه اي به بودجه فرهنگي شهرداري و شوراهاي شهر و روستا اشاره نمود و خواهان شفاف سازي در مورد محل هزينه كرد اين بودجه ها شد. اين فعال سياسي و اجتماعي در ادامه به بي توجهي سازمان ميراث فرهنگي به ابنيه هاي فرهنگي اشاره نمود و گفت كه در شهر كرمانشاه بيش از 300 هكتار ابنيه تاريخي داريم كه به حال خود رها شده و متاسفانه ميراث فرهنگي استان هم به هيچ كسي پاسخ گو نيست.

در آخر نيز آقاي عباسي مسئول خبركزاري برنا در كرمانشاه به ايراد سخناني در خصوص مسائل و مشكلات خبرنگاران و در كل فعالان عرصه رسانه پرداخت و خواهان حمايت جامعه مطبوعاتي از سوي مسئولين شد.   

در ادامه آقاي فضل الله رنجبر فرماندار كرمانشاه ضمن عرض خير مقدم به حاضرين گفتند كه از اين نوع تعاملات بسيار خرسندم كه انشاالله موجب تحول در جامعه رسانه اي و ايجاد فرهنگ مطالبه گري در شهروندان شود. فرماندار كرمانشاه در ادامه گفت كه فرهنگ مطالبه گري در شهر و استان ما خيلي كم است. تا زمانيكه اين فرهنگ در جامعه ما رشد نكند نمي توانيم شاهد رشد چشمگير در همه ي ابعاد اجتماعي سياسي اقتصادي و فرهنگي باشيم. مردم بايد در قالب نهادهاي اجتماعي و سياسي به رفع مشكلات شهر بپردازند و عملكرد مسئولين را نقد بكشند. متاسفانه مسائل و مشكلات كرمانشاه در بخش هاي مختلف با يكديگر آميخته شده و انرژي در راه هاي غير مرتبط صرف مي شود. به همين دليل صداها و نظرهايي كه مي تواند مشكل گشا باشد به گوش نمي رسد. فرماندار كرمانشاه با تاكيد بر ايجاد فضاي وحدت همدلي بين اصحاب رسانه به پيگيري اموري در خصوص مسائل مختلف گردشگري اشاره نمودند كه اين مبحث مي تواند موجب رونق كسب و كار و تحول در حوزه ي فرهنگ و اجتماع شود. در ادامه به در دست داشتن طرح هايي براي محلات حاشيه اي كرمانشاه كه موجب رونق آن مناطق خواهد شد اشاره نمود. وي گفت كه مقرر شده در اين مناطق خانه هاي فرهنگ و قرآن و كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد پايگاههاي بسيج و ... راه اندازي شود و از نظرات ساكنين اين محلات در ارتقاي وضعيت آنجا استفاده كنيم.

فرماندار كرمانشاه در ادامه در خصوص نياز به همدلي و همكاري شوراي شهر و شهرداري كرمانشاه اشاره نمودند. ايشان در اين مورد گفتند كه برخي از طرح ها وجود دارد كه هنوز در شوراي اسلامي شهر معطل مانده و در صورت تصويب آنها موجب رونق در امور شهروندان خواهد شد. وي به عنوان مثال به طرح هاي نگهبان محله و طرح جامع طاق بستان اشاره نمودند. همچنين ايشان به تاثير بي بدليل نمايندگان استان اشاره كردند كه اين عزيزان بايد تمام هم و غم خود را در خصوص تحول استان بكارگيرند و بيش از پرداختن به درگيري هاي سياسي و دخالت در امور اجرايي استان به فكر بودجه سالانه استان باشند بودجه امسال استان 32 ميليارد تومان مي باشد و اين در حالي است كه بودجه امسال استان اصفهان 65 ميليارد تومان مي باشد. براي تغيير اين شرايط تنها راه آمدن رسانه ها و مردم به ميدان است. آقاي رنجبر از همه بخصوص NGO ها در خواست نمودند كه مطالبه گري را در جامعه نهادينه كنند و اين موضوع به ما كمك مي كند كه با توان بيشتري به دنبال رفع نيازهاي مردم باشيم.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی