شاه آبادی :احیای سرمایه‌های اجتماعی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید است

حیات غرب - سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: احیای سنت‌ها، ارزش‌ها و باورهای دینی از جمله نیازهای ضروری جامعه امروز کرمانشاه است.

 امیر شاه آبادی در جلسه کارگروه اجتماعی استانداری اظهار کرد: یکی از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید احیای سرمایه های اجتماعی مانند پایبندی به ارزش ها و اعتقادات دینی، مشارکت جویی، صداقت و مسئولیت پذیری است و در این زمینه برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: امروزه جامعه دچار آسیب های فرهنگی و اجتماعی فراوانی گشته و بسیاری از سنت ها و ارزش های دینی کمرنگ شده اند که باید با برنامه ریزی و ارایه راهکارهای مناسب آن ها را دوباره احیاء کرد.

وی در ادامه احیای سرمایه های اجتماعی را نیازمند مشارکت جدی و همه جانبه سازمان ها و ادارات مختلف دانست و افزود: برای موفقیت در این حوزه نیازمند همکاری و همراهی مجموعه هایی مانند ورزش و جوانان، دانشگاه رازی، آموزش و پرورش، هلال احمر، کمیته امداد و همچنین سازمان های مردم نهاد هستیم.

 سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: جامعه کرمانشاهی یک جامعه چند لایه است که اثرگذاری بر آن نیازمند همراهی رسانه ها و به ویژه سازمان صدا و سیما است. البته این اطلاع رسانی باید به شکلی صورت گیرد که برای اقشار مختلف جامعه قابل فهم باشد.

 شاه آبادی اظهار کرد: اگر در زمینه ترمیم این آسیب ها اهتمام لازم را داشته باشیم، کار نیروی انتظامی و دیگر سازمان ها و نهادها راحت تر می شود.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت: تدوین برنامه های پیشگیرانه برای کم کردن آسیب های اجتماعی بسیار مهم و ضروری است.

مجتبی قبادی افزود: پژوهشی با عنوان سرمایه های اجتماعی و راهکارهای ارتقای آن انجام شده که گزارشی از وضعیت سرمایه اجتماعی در استان و همچنین راهکارهای ارتقای این سرمایه ها را ارایه می دهد که دستگاه های مختلف می توانند با توجه به وظایف محوله در این زمینه به برنامه ریزی بپردازند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی