استاندار کرمانشاه : تمامی دستگاه ها برای توسعه سمن ها تلاش کنند

حیات غرب -  مهندس رضایی بابادی در ستاد ساماندهی ورزش و جوانان استان که با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد،افزود: باید زمینه حضور و فعالیت جمعیت 800 هزار نفری جوانان در عرصه های مختلف فراهم شود و با مشارکت همین جوانان در جهت اصلاح امور و توسعه استان گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه به جوانان برای حضور و فعالیت اعتقاد و باور داریم،اظهار داشت: هر جا کارها به جوانان واگذار شده کارها به بهترین شکل ممکن صورت گرفته که نمونة آن اداره و مدیریت جنگ تحمیلی به دست جوانان می باشد.

مهندس رضایی تصریح کرد: بابرنامه ریزی و ابتکار می توان زمینه های حضور 800 هزار نفری جوان در استان را فراهم ساخت که در این راستا کافی است به خلاقیت و نوآوری جوان بهاء داده شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر گسترش و توسعه سازمان ها و تشکل های مردم نهاد گفت: اگر در جنگ توانستیم از یک شرایط سخت عبور کنیم فقط بواسطه ظرفیت بسیج مردم بود لذا این موضوع باید به عنوان الگو قرار گیرد و زمینه حضور مردم به ویژه جوانان با تشکیل سمن ها فراهم شود.

وی تلاش برای تشکیل سازمان های مردم نهاد را از جمله وظایف تمامی دستگاه ها عنوان کرد و بیان داشت: در این زمینه نه یک دستگاه بلکه تمامی دستگاه ها مسولیت و وظیفه دارند و این موضوع به عنوان یک کار مهم اجرایی تلقی می گردد.

مهندس رضایی گفت: وقتی مردم در متن حضور و فعالیت قرار گیرند "همانطوری که انقلاب و جنگ را به پیروزی رساندند" ابتکار و خلاقیت خود را برای شکوفایی جامعه بکار خواهند گرفت بنابراین کشور در این زمینه دارای یک ظرفیت عظیم برای حرکت به سمت بالندگی و توسعه روزافزون خواهد شد.

به دنبال تقویت جایگاه جوانان در ساختار وزارت ورزش هستیم

همچنین در این جلسه عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: به دنبال تقویت جایگاه جوانان در ساختار وزارت ورزش و جوانان هستیم.

وی افزود: طی چند مدت گذشته برنامه ریزی های خوبی برای گسترش فعالیت جوانان داشته ایم و در این زمینه در آینده خبرهای خوبی به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی بیان داشت: وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان یکسری راهبردهای جدیدی را مشخص کرده و رویکردهای ما در خصوص توانمندسازی جوانان در زمینه های آموزشی،فرهنگی و توسعه مشارکت های اجتماعی است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در ادامه در خصوص توسعه سمن ها نیز گفت: دولت تدبیر و امید به توسعه این تشکل های اجتماعی به عنوان یک ظرفیت نگاه کرده است و در این زمینه دارای طرح و برنامه می باشد.

وی گفت: یکی از محورهای کاری ما در وزارت ورزش و جوانان بحث توسعه سمن ها در حوزه جوانان می باشد.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی جوان در هفته آینده گفت: برنامه های خاصی برای این هفته تدارک دیده ایم و نشست منتخبین جوانان با رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و برخی وزاری مرتبط از مهمترین این برنامه هاست.

عبدالحمید احمدی مهمترین اولویت کاری این وزارتخانه را توسعه ورزش همگانی و قهرمانی برشمرد و گفت: هر چه بتوانیم در بسیج نمودن مردم در بحث ورزش همگانی تلاش داشته باشیم به همان اندازه به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

وی همچنین از توسعه پایگاه های استعدادیابی در 31 استان کشور خبر داد و گفت: با توسعه این پایگاه ها تلاش داریم تا استعدادهای مختلف در حوزه ورزش قهرمانی کشف گردد.

وی در پایان افزود: هفته آینده یک همایش دوهزارنفری از ورزشکاران معلول و جانباز در رشته های مختلف ورزشی در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

روابط عمومی استانداری 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی