نشست تشکلهای مردم نهاد و معاونت سازمان میراث فرهنگی

حیات غرب - پیش از ظهر روز چهارشنبه 11 شهریور ماه در سرسرای شهدای دولت استانداری  کرمانشاه نشست معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  کشور با تشکل های مردم نهاد استان کرمانشاه تشکیل شد .

نماینده تشکلهای مردم نهاد هر کدام ضمن بیان نقطه نظرات خود برای روفع موانع گردشگری در استان کرمانشاه ، راه کار هایی ارائه دادند .

معاون میراث فرهنگی  نیز ضمن بیان ویژگی ها و قابلیت های استان کرمانشاه در حوزه گردشگری گفت : رویکرد دولت در تمامی بخشها و حوزه ها تقویت تشکلهای مردم نهاد است و در این میان سازمان گردشگری نیز با جدیت همین هدف را دنبال می کند.

 سعید شیرکوند اظهار کرد: اگر می خواهیم موفق شویم کار هر بخش را باید به اهالی آن واگذار کنیم و بخش دولتی تنها به عنوان یک ناظر حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: سازمان گردشگری به دنبال آن است که فعالان بخش آژانسهای مسافرتی، هتل دارها، سفره خانه های سنتی و ... هر یک تشکل مخصوص به خود را داشته باشند و خود ناظر بر کارها باشد چرا که نتایج بهتری نیز حاصل خواهد شد.
شیرکوند خاطرنشان کرد: امروز کارایی تشکلهای مردم نهاد به قدری ملموس است که هرقدر آنها قوی تر کار کنند بدون شک بخش دولتی نیز موفق تر خواهد بود و خدمات شایسته تری را می تواند ارائه کند.
معاون سازمان گردشگری کشور در ادامه به تشکلهای مردم نهاد توصیه کرد تا با درک شرایط زمانی و مکانی، بیشتر روی واقعیتهای موجود تمرکز کرده و با برنامه ریزی صحیح سعی در پیشبرد امور حوزه کاری خود داشته باشند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه این تشکلها ماهیتی غیردولتی دارند گفت: انتظار کمک داشتن از دولت، این تشکلها را از رسالت اصلی خود دور می کند، با این حال بخش دولتی هر زمان که لازم باشد حمایتهای مادی و معنوی لازم را به عمل خواهد آورد.
شیرکوند در پایان ایجاد یک مجموعه بزرگ برای برگزاری گردهماییها و جلسات تشکلهای مردم نهاد را از نیازهای استان کرمانشاه دانست.

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی