در روز جهانی سالمندان و تکریم انجمن حمایت از سالمندان زاگرس از سپید مویان سپیددل

حیات غرب - چرا خانه سالمندان ما خلوت نیست؟

آیا خانه سالمندان با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما سازگاری دارد ؟

چگونه می توان از زحمات بسیار سالمندان قدرشناسی کرد؟

دعای «الهی پیر شوی» به چه معناست؟

چرا در جامعه ما احترام به سالخوردگان کم رنگ تر از گذشته است؟

9 مهر ماه روز جهانی سالمندان است تکریم سالمند در دین و آیین ما بسیار توصیه شده ولی متاسفانه تکریم سالمندان بسیار کمرنگ است .

تکریم سالمندان و احترام ویژه آنان، از آموزه های روشن فرهنگ اسلامی است. قرآن مجید که دفتری گشوده از نور و هدایت است، در آیه23 سوره اسراء می فرماید: «به پدر و مادر نیکی کنید. هرگاه یکی از آن دو، یا هر دو آنها نزد تو به سن پیری رسند، کمترین اهانتی به آنها روا مدار و بر آنها فریاد مزن و گفتار لطیف و سنجیده و بزرگوارانه به آنها بگو.» پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز در سخنی گران قدر، والایی سالمندان را این گونه ترسیم می کند: «احترام به پیران امت من، گرامی داشت من است.» امام علی علیه السلام ، بزرگداشت سالمندان را زمینه ساز احترام خود انسان می داند و می فرماید: «به بزرگانتان احترام کنید تا کوچک ترها شما را محترم شمارند.» امام صادق علیه السلام نیز در این باره فرموده است: «پیران خویش را تکریم کنید».

 به همین منظورانجمن حمایت از سالمندان زاگرس کرمانشاه در روز جهانی سالمند برابر با 9 مهر برای دیدار از این بزرگواران راهی مرکز نگهداری سالمندان شمیم مهر شدند و بر دستان این عزیزان بوسه مهر زده واز آنهاتکریم وپذیرایی کردند.

دیدار از این عزیزان به این منظور بود بگویند اگر برخی خانواده ها آنها را به دست فراموشی سپردند ولی افرادی به یاد شان هستند

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی