قبادی : نیاز مندان واقعی ساماندهی میشوند / مردم فریب متکدیان حرفه ای را نخورند

 قبادی که در دومین نشست ساماندهی متکدیان استان کرمانشاه سخن می گفت در ادامه اظهار کرد: پدیده شوم تکدی گری یکی از آسیب های اجتماعی جدی است که استان و به ویژه شهر کرمانشاه را گرفتار خویش کرده است.

وی کمک های بی حد و حساب مردم را عامل اصلی گسترش این پدیده دانست و گفت: مردم کرمانشاه بر اساس عواطف انسانی و همچنین برداشت غیرصحیحی که از آموزه های دینی دارند به متکدیان کمک می کنند؛ غافل از اینکه این افراد متکدیان حرفه ای بوده و درآمدی که از این راه کسب می کنند را در مسیرهای خلاف قانونی همچون خرید و مصرف مواد مخدر و دیگر موارد نادرست به کار می گیرند.

مردم به سازمان ها و انجمن های خیریه قانونی کمک کنند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: مردم می توانند ابتدا اطرافیان، آشنایان و همسایگانی که نیازمند هستند و شناخت کاملی از وضعیت آن ها دارند را مورد تفقد قرار دهند و غیر از این موارد، در صورت امکان کمک های خود را به سازمان های حمایتی و انجمن های خیریه دارای پروانه فعالیت و تحت نظارت پرداخت کنند.

وی ادامه داد: این سازمان های حمایتی و انجمن های خیریه تحت نظارت استانداری هستند و مردم یقین بدانند کمک های انسان دوستانه شان در راستای نیاتشان هزینه می شود. همچنین اگر کمک های مردمی در اختیار این مجموعه ها قرار داده شود، توان حمایتی آن ها برای ارایه کمک های ساماندهی شده و درست به نیازمندان واقعی، افزایش پیدا می کند.

سازمان های حمایتی آماده تحت پوشش قرار دادن متکدیان هستند

قبادی با تاکید بر این نکته که هر متکدی متقاضی تحت پوشش قرار گرفتن سازمان های حمایتی، خیلی سریع از حمایت های لازم برخوردار می شود در ادامه اظهار کرد: هر چند ممکن است کمک سازمان های حمایتی زندگی ایده آلی را برای این متکدیان فراهم نکند ولی این کمک ها به اندازه ای هست که آن ها بی نیاز از تکدی گری باشند.

این مسوول در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: براساس مصوبات قبلی مقرر شده بود کمپ اقامتی میان مدتی در اردوگاه چشمه سفید ساخته شود. مجموعه استانداری نیز مبلغ 300 میلیون تومان اعتبار برای آن اختصاص داد که خوشبختانه تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: شهرداری تلاش کند تا قبل از شروع فصل سرما این کمپ به بهره برداری برسد تا کارتن خواب ها و افرادی که ممکن است در این فصل خطری جانشان را تهدید کند در این مکان ساماندهی شوند.

قبادی با استقبال از موضوع واگذاری مدیریت اردوگاه به بخش غیر دولتی گفت: با واگذاری اردوگاه به بخش غیردولتی این مجموعه با شیوه بهتر و موثرتری اداره می شود و امیدواریم هر چه زودتر این کار توسط مجموعه شهرداری صورت پذیرد.

متکدیان و معتادان فاقد اوراق هویتی خدمات بیمه ای دریافت  می کنند

همچنین موضوع درمان معتادان و متکدیان در محل اردوگاه از جمله دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود. این مسوول در اینباره اظهار کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با مدیرکل محترم بیمه سلامت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری افراد داری مدارک هویتی از خدمات بیمه ای برخوردار می شوند. علاوه بر این با هماهنگی های به عمل آمده آن هایی هم که مدارک هویتی ندارند به صورت موقت وضعیت درمانی آن ها پیگیری و انجام می شود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی